• Erya

Roliga förlossningshistorier?

Hmm ska se vad jag kommer ihåg...

Åker in vid 7.30 då jag har värkar vart annan minut. Inte så farligt ont och när bm kollar var jag knappt öppen, så vi blev iväg skickade "åk hem och ta ett bad eller något." Sa hon med ett leende.

Nja vi hade ju redan parkerat så vi tänkte vi tar en promenad i stan. Frågar bm när jag ska komma tillbaka då jag har värkar 1 gång i minuten, "när du har så ont att du inte klara det längre." Jahaja...

Ner i stan, började få lite mer ont under tiden vi gick, satte oss på ett fik och åt. Jag hann väl äta några tuggor på min baguette när det börjar kännas ordentligt, sambon undrar hur det går "jodå, ont som fan så vi får nog skynda oss att äta färdigt..." Då frågar han "Kan jag gå in och handla mitt te?" Jag nickade för jag hade ju lovat honom ;)

Vi äter färdigt och jag säger till sambon att gå i förväg för jag kommer inte många steg i mellan värkarna :p när jag väl kommer in i butiken står han i lugn och ro och tittar på koppar och annat skit... "Se till att bli klar nu" Väser jag fram med ett leende till kassörskan samtidigt som jag håller ett krampaktigt tag om ledstången till trappan i butiken...

Vi går vilse på tillbaka vägen...

Väl tillbaka blir vi inskrivna 11.30 och nästa nämnvärda är vid 17 då jag precis har fått min eda. Bm ska ta hål på hinnorna och förbereder allting medans vi skämtar och har trevligt. Plötsligt känner jag en knäpp och hur något forsar ur mig... "Ehm... Antingen gick precis vattnet eller så fick jag värsta ränneskitan" sa jag till henne. Hon skrattade och sa att då tittar vi efter (det var vattnet). Stackarn hade precis förberett allt färdigt ;)

Lite senare så har vi 2 manliga läkarkanditater som nog var yngre än mig i rummet. När det är dags att börja så har jag sambon vid ena sidan, ena kandidaten på andra och andra kandidaten i fotänden.

Hög på lustgas utbrister jag "hah so you wanted first row tickets to the show"

Jag skämtade mig igenom hela förlossningen... Hade jättekul och sa under tiden bland annat "Vi kan köra direkt på en till ju, detta är lugnt"

20.53 kom sonen ut :) tror det var 3 timmars krystvärkar...

Kanske inte så kul läsning, men jag hade väldigt roligt (och träningsvärk i en vecka)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?