• Dellla

Roliga förlossningshistorier?

Började på fredagen 12/9 då jag började få oregelbundna värkar sammandragning men som gjorde väldigt ont gick hemma ett par timmar sedan ringde jag in till förlossningen och dom sa att jag skulle komma in för undersökning dom kopplade upp mig på CTG och följde värkarna och tog ett blodtryck på mig vilket var högt som dom sedan fick ta om efter en stund och då var det helt normalt dom undersökte mig och sa att jag var bara öppen 1,5 cm där med skickades jag hem med tabletter som jag skulle få sova på vilket inte hjälpte för dom blev bara starkare och starkare för varje timme så fick knappast någon sömn. Lördagen kom och gick upp ganska tidigt hade fortfarande oregelbundna  värkar så jag bestämde mig för att gå ut en lång promenad med hundarna i rask takt kom hem tog ett varmt bad jag gick hemma hela lördagen med värkar tills jag kände att jag inte klara av dom längre då jag inte ville bli hemskickad igen kvällen kom och tro det eller ej men jag satt och spela Fia med knuff med min lille bror samtidigt som jag hade värkar jag känner dock att värkarna blir mycket intensivare vi ringer förlossningen och hör i fall det finns plats vilket dom inte hade så jag gick hemma några timmar till natten till söndagen va här och vi ringer till förlossningen igen och kollar om dom hade plats vilket dom hade så jag fick komma in runt halv 2 på natten och möttes av en skit cool barnmorska som sa vad är det här för skitunge som ska föda barn jag är rätt ung på 19 år iaf  dom kopplade upp mig på CTG och följde värkarna men dom var fortfarande oregelbundna dom kollar mig och jag var fortfarande bara öppen på 1,5cm men dock ville dom inte skicka hem mig utan dom skicka in mig på en annan avdelning och fick även en morfin spruta som skulle kapa topparna på värkarna så att jag skulle få vila  men att om förlossningen var igång skulle inte sprutan hjälpa,  min syster och min pojkvän fick åka hem och skulle ringas in ifall det blev dags jag låg i sängen och fick en paus från värkarna och tänkte okej men då är det väl inte dags jag kräktes som fan utav den morfin sprutan jag fick men helt plötsligt så kom värkarna tillbaka och mer regelbundna och riktigt intensiva så dom fick komma in och undersöka mig och då var jag öppen på 3 cm och barnmorskan tyckte jag skulle ringa hit min pojkvän och syster så dom kom på studs jag skulle nu få komma in på förlossningen och få lustgas vilket inte hjälpte överhuvudtaget det gick några timmar och hade bara öppnats en cm till så jag var alltså öppen på 4 cm men hade verkligen jätte ont så det var inget snack om saken att ringa in narkos läkaren så han fick ge mig epeduralen vilket underlättade jätte mycket och kände absolut inget efter det en timme senare kändes det som att jag skulle bajsa på mig och min syster säger att det bara är barnet som trycker på och säger nä jag måste verkligen bajsa så jag ringer på klockan och dom kommer in och jag säger att jag måste bajsa så dom undersökte mig och då vart jag öppen på 9 cm så dom började gör mig i ordning för att börja krysta. och tog fram en spruta jag som verkligen är livrädd för sprutor skriker ska jag få spruta barnmorskan sa då att sprutan var till bebis , jag krystar och tar djupa andetag samtidigt som min pojkvän trycker lustgasen i ansiktet på mig och säger åt mig att andas in jag skriker ta bort den jä..... lustgasen annars ska du få den någon annan stans uppstoppad barnmorskan ,usk och min syster kunde inte hålla sig från garv jag fortsatte och krysta tills barnmorskan sa jag kan se huvudet på bebisen nu är det inte långt kvar jag fortsätter och krystar tills jag stannar upp och frågar om bebis hade hår på huvudet något som fick alla att skratta över en sådan fråga.  10.04 fick jag upp min fin flicka på magen och jag blev kär på riktigt obeskrivlig känsla blev lite orolig ett tag då hon var alldeles lila och inte grät men titta på för fullt dom fick ringa in läkare som fick undersöka henne men allt såg bra ut. Förlossningen hade gått bra jag och bebis mådde bra så fick komma hem 6 timmar senare.    Tog alltså 4 timmar från att mina riktiga värka starta tills hon var född otroligt snabbt gick det. :) 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?