Inlägg från: EmelieB91 |Visa alla inlägg
  • EmelieB91

Roliga förlossningshistorier?

Jag är i v.27 med första barnet så kan ännu inte dela med mig av en rolig förlossningsberättelse. Däremot var jag och sambo på vul i v.10 för att få se vårt lilla pyre.

Vi hade tid på en privat klinik långt ifrån hemkommunen så vi hade bokat ett hotell för övernattning. När allt var klart och vi hade fått se vårt underverk sa läkarn att jag kunde gå och skölja av mig allt glidmedel. Min sambo viskade då halvt skämtsamt: "Nej gör inte det, då slipper vi ha så mycket förspel på hotellet sen." 

• EmelieB91

Jag var inlagd på BB och hade fått en EDA som var helt underbar. Kände inte ett skvatt av värkarna och kunde läsa tidning och kolla bloggar. Efter fyra timmar så fick jag för mig att gå på toa. Den stora skräcken var att skita på mig mitt under förlossningen. Väl på toaletten han skinkorna knappt kyssa ringen innan en monstruös krystvärk fick mig att flyga upp. Som en brölande ko, minst lika hjulbent, kastade jag mig ut i korridoren med droppställningen farandes efter som en vante. Väl på rummet vrålade jag att det var dags och att ungen nästan kom i toan. Så illa var det ju inte riktigt men en kvart senare kom äntligen sonen, och lyckligtvis sket jag inte på migTungan ute

• EmelieB91

Åkte in på förlossningen med hemska värkar och jag var så glad över att få ett rum, att slippa åka hem. Fick epidural och kom sakta tillbaka till världen för dem levande. Sambon berättade då att det satt en lapp på utsidan av vårt förlossningsrum, en felanmälan. På pappret stod det bara tre ord: blod i taket. Mycket riktigt så var det blod i taket. En lång blodrand löpte genom hela rummet. Det var som om barnmorskan hade svingat en moderkaka i navelsträngen. Resterande tid vi tillbringade på förlossningen diskuterade vi hur i helvete det hade kunnat gå till. Det var också vääääldigt roligt att ligga i sängen och stirra på eländet när man skulle till att föda.

• EmelieB91
    Marie-anne skrev 2016-10-28 02:05:29 följande:
    fick ni något svar vad som hade hänt?
    Nej, det fick vi aldrig reda på.
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?