• lneb

Roliga förlossningshistorier?

Helt fantastisk tråd! :D

Synd man inte har något så hysteriskt roligt att berätta som många många här har.

Har ändå två lite kul saker från min förlossning,

När jag kom in var jag öppen 6 cm, hade använt TENS hemma och fortsatte med det. Efter ett par timmar (har ingen aning, var inne 7h på förlossningen innan bebis titta ut men kändes som 3 noll tidsuppfattning) ville jag ha testa någon mer bedövning och fick lustgas. Sög i mig den under ett antal värkar och tycker inte det hjälper ett skit!

Ger masken till manen och säger här testa den funkar ju fan inte - manen tar några djupa andetag och förkunnar sedan men värdens leende att det gör den visst!

Så jag forsätter att testa, slutar dock med att jag kastar den inifrån mig i frustration över att inte få den att fungera!

Men det gick bra ändå! Ut kom världens finaste men en väldans fart och jag gick sönder en hel del och det var strax dags att sys.

Sådär ligger jag i gynställning hög på adrenalin och nynnar och sjunger för mig själv mesans de syr i 30-40 min. Det tyckte BM var lite roligt iaf och inte helt vanligt...

Inte så roligt men positivt med vad man klarar hög på adrenalin :P

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?