Roliga förlossningshistorier?
Första förlossningen,
Hade precis börjat med lustgasen och fått känna av hur precis allt runt mig blev så jäkla abstrakt, ljuden blev sega och skithöga, så jag viskandes (läs skrek, men jag trodde att jag viskade) tvingade min sambo att viska. Och de gånger jag inte hörde va han sa blev jag rasande å skrek åt han att "tala ur skägget karl!!"
Lustgasen gjorde även att jag reagerade på minsta lilla ljusblänk, vilket skapade stora problem för mig varje gång ljuset kom åt någon av mina piercingar - i ansiktet! Försökt stirra på din ögonbrynspiercing någon gång utan spegel?! Även piercingen i näsan va ett stoooort problem... :D
Så mellan värkarna skelade jag som en tok medan jag försökte stirra på detta fina som blänkte, tills jag hade så ont i huvudet att jag fick ta ur piercingarna. Ett moment som inte visade sig vara helt enkelt då näspiercingen hade "växt fast" och inte ville komma ut. Smycket var ett sånt som har en lite större kula på insidan för att stanna kvar.
Men sambon va bestämd, piercingen ska bort för han orkade inte skratta åt mitt skelande längre. Jag drar några ordentliga andetag i masken och drar ut piercingen. I min hjärna så följde halva näsan med och det var blod ÖVERALLT !!
Men nej, de va inte ens en droppe blod och näsan satt kvar, men lustgasen kan ju som vi vet få en till å tro - och se - lite allt möjligt ;)
Andra förlossningen,
Låg harmonisk i badet inne på fl, va bara öppen 3,5 cm.
Sambon och bm gick samtidigt ur rummet för en stund så jag va ensam, gjorde mig ingenting för de här gick ju huuuuur bra som helst, omföderska som jag va å hade stenkoll. Matcho som faan..
Plötsligt knäpper de till i magen, och det känns som jag ska gå av på mitten! Och jag är ensam! Får panik och kravlar mig smidigt som ett kylskåp ur badet och lägger mig flåsandes på golvet (Kan även tillägga att jag va kräftröd utav de varma vattnet :D ) .
Då kommer sambon inrusandes och hjälper mig upp till gåstolen å på med den "fina" skjortan.
Värkarna tar lixom aldrig slut utan maler i ett och jag står med gåstolen precis vid det öppna fönstret för jag va så varm.
Då tappar jag helt kontrollen över andningen och bara VRÅÅÅÅÅLAR rakt ut genom fönstret!!
Vårt rum låg precis över entrén till förlossningen och detta var vid lunchtid så det var en del folk där utanför som stannade å kollade upp :'D .....
Det som hände där i badet var att vattnet gick och jag öppnade mig från 3,5 cm till 8 cm på 10 minuter, en spännande upplevelse ;) Sen fick jag som tur va äntligen min älskade lustgas.
Nu är jag gravid med tredje barnet, slemproppen har redan gått och förvärkarna bråkar. Så inom kort kanske jag har nått kul att berätta från förlossning nr 3 :)