Inlägg från: Anonnonanon |Visa alla inlägg
  • Anonnonanon

Roliga förlossningshistorier?

Fick hepatos en vecka före BF första graviditeten. Skulle bara ta ett blodprov men fick inte åka hem utan blev igångsatt direkt. Sambon som följt med i yrkeskläder fick lite eld i baken.

Blev informerad om att en igångsättning kunde ta upp till 3 dygn, hela mitt förlopp tog 16 h så det blev väldigt intensivt. Mycket värkar och få vilostunder. Kan tillägga att jag är väldigt känslig för morfin.

Fick 2 citodon först för att kunna slappna av lite. Tog skruv direkt och effekten blev att jag låg och skrattade konstant åt min partner för att han helt plötsligt såg sjukt rolig ut. När jag sen äntligen fick epidural, blandat med lustgas, så blev jag hög som ett hus.

Precis när en äldre uska stod och blippade på datorn så vräker jag ut mig ?älskling, om det är så här det känns att röka på då ska jag fan börja med det!? (ej infriat det löftet dock) Haha. Får väl va glad att inte uskan ringde socialen ;) Som grädde på moset ville jag lyssna på The Boppers, helt sjukt att dom dök upp mitt i allt oxå.

Jaja, om 8 dagar kommer nr två med planerat snitt. Får väl hoppas huvudet hänger med bättre denna gång :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?