Inlägg från: Bedan |Visa alla inlägg
  • Bedan

Är dagis stängt på midsommar ?

Lilly80 skrev 2010-06-22 22:15:26 följande:
    För  man hade inte blivit förvånad om den låg inom barnomsorgens kategorier Flört
    Nej man hade ju tyvärr inte blivit det.

Ts, jag förstår dig. Barn skaffar man ju för att kunna hänga på FL och ha lite mer pondus än de som inte har barn, för man kan ju inte veta nått om verkligheten ifall man inte har barn! Naturligtvis ska du slippa umgås med illbattingarna på midsommar, jag tycker faktiskt att man skulle ha rätt till minst 8 timmar på förskolan 365 dagar om året! Föräldrarna måste ju som sagt var få egentid! Dessutom betalar man ju för förskoleplatsen, flera tusen om året och även genom skatten och det täcker ju de ca 200 000 kr per termin som varje förskolebarn kostar kommunen. 
  • Bedan
    SOL10 skrev 2010-06-23 08:30:43 följande:
    Ja, det är för jäkligt, vill de att mitt barn ska gå hemma med mig (jag är faktiskt trött) o ha trååååkigt? Han är visserligen bara 1,5 år men saaaknar dagis o sina kompisar. Och jag har faktiskt RÄTT till barnvakt jag menar barnomsorg. Dessutom tror jag inte att det är bra för hans sociala utveckling. OCH jag behöver sola. Kan man få VAB? Detta är MIN lediga dag!
    Ditt barn kanske kan få VAM. Vård av mor, och då vara på dagis så att du får vila upp dig.
  • Bedan

Jag tänker inte ens skaffa barn om jag inte får rätt till både dagis och nattis SAMTIDIGT! Det är väl samhällets plikt att se till så att mitt barn mår bra! Vad betalar man skatt för annars?

Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?