Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

Är dagis stängt på midsommar ?

Sambons vuxendagis är också stängt på fredag, jag som hade tänkt att få sova länge, mumsa tårta och slappa i soffan ifred. Nu måste jag ha honom släpandes hemma hela dagen. Funderar på att ringa hans chef och klaga, lixom han ska ju vara där heltid 5 dagar i veckan då kan de inte komma och säga att det är stängt. 

visserligen hade de öppet längre igår och var på utflykt till parken och någon bar men inte kan de väl kompensera en kvällsaktivitet med att ta bort en hel dag Skrikandes 

• t0va
    Joppis skrev 2010-06-23 15:17:29 följande:
    Funderar på om det finns nåt hunddagis öppet där man kan lämna barnen?
    smart... sambon älskar katter, kanske är det öppet på katthemmet och han kan få vara där. Kanonbra tips :) 
  • t0va
    vi5 skrev 2010-06-23 15:21:34 följande:
    amen jag tycker man kan ha fyllefest på dagiset alla barnen med föräldrar  & den som är nyktrast tar barnen helt enkelt ;)
    nej... det är orättvist, jag får inte dricka när jag äter mina smärtmediciner, jag kommer ju förlora varje år Gråter
  • t0va
    Michisen skrev 2010-06-23 19:15:50 följande:
    Men hallå, äter du smärtmediciner så är det ju bara att säga att de gör dig så yr i bollen att du inte kan ta ungarna!
    smart... jag har ju adhd också så då borde jag få frisedel också... för alla vet ju hur farlig vi är, jag kanske får en impuls att leka med barnen. :) 
  • t0va
    Michisen skrev 2010-06-23 19:20:09 följande:
    Gud förbjude!
    Barn ska inte leka och ha roligt med vuxna, då förlorar de all social kompetens och sedan blir man tvungen att underhålla dem tills de flyttar hemifrån! Mycket bättre att hålla dem lite kort och bara låta dem leka med varandra! Om ens det, ibland undrar jag om det verkligen är bra det heller... *muttrar lite. Och skruvar*
    ja det finns nog en orsak till att barnmorskan ordnade remiss åt mig till en föräldragrupp så jag kan få stöd i min föräldraroll... herregud hur ska det bli med bebis om jag inte kan stoppa mina impulser att leka med den, eller det vet jag ju. Ser på hur mina kusiner är, deras far är väldigt barnslig och hittar på bus. 

Fick veta att sambon har nyckel till sitt vuxendagis så jag kan köra dit honom på morgonen på fredag och sen hämta på kvällen som vanligt, visserligen får han vara själv men det är nog bra för honom att inte träffa andra hela tiden. Kanske kan TS få nyckel till dagiset och lämna barnet där under dagen som vanligt och sen låsa när ungen går hem. 
  • t0va
    Michisen skrev 2010-06-23 21:06:01 följande:
    Jag skaffade barn för att få vara långtidssjukskriven och sedan föräldraledig och sedan kunna VAB:a och därmed också slippa jobba.
    Finns det andra orsaker till att få barn?
    ja att få någon som kommer med te och bulle till mig så jag kan ligga i soffan och gosa. Har försökt med kaninerna men de fixar inte att hälla upp teet och bullen blir uppäten innan jag får den. 
Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?