• vi5

Är dagis stängt på midsommar ?

Joppis skrev 2010-06-23 15:17:29 följande:
    Funderar på om det finns nåt hunddagis öppet där man kan lämna barnen?
    amen jag tycker man kan ha fyllefest på dagiset alla barnen med föräldrar  & den som är nyktrast tar barnen helt enkelt ;)
  • vi5
    vi5 skrev 2010-06-23 15:21:34 följande:
    amen jag tycker man kan ha fyllefest på dagiset alla barnen med föräldrar  & den som är nyktrast tar barnen helt enkelt ;)
    för mig så heter det inte barnkalas det heter ASKALASSkål
  • vi5
    Michisen skrev 2010-06-23 21:44:46 följande:
    Sonen har visserligen börjat lära sig att komma med skorna, men det är fortfarande lögn i helvete att få honom att förstå vilka skor som passar till vilken klädsel. När ska de kunna sånt egentligen? Han blir två i september.

Te och bulle vågar jag inte anförtro honom än, den lilla råttan tar ju bullen själv hela tiden. :(
    assså lite sen i utvecklingen kanske asså klart de borde veta vilka skor man ska ha jaaa säkert bara för att det är en pojke... :(
  • vi5
    Grizelda skrev 2010-06-23 21:49:25 följande:
    Har bara läst TS. Har ni ingen sådan där midsommarstång någonstans i närheten? Kan du inte parkera ungen där, naturligtvis med en liten matlåda, så kommer där väl någon uppåt dagen och ska hoppa grodor och spela dragspel eller något? Barn tycker ju sådant är jättekul! Sätt fast en namnlapp och skriv typ "jag heter Nisse, var snäll och lämna mig på Storgatan 4, EFTER 18.00" Skriv inte mobilnummer, för då ringer de bara och terrar dig hela dagen!
    bra förslag! :) man kan ju också be farmor/mormor eller ngn på gatan lämna ens barn på dagis sen säger den personen att mamma eller pappa kommer senare... sen att man "råkar" glömma vem som ska hämta ja man är väl männsklig för sjutton
  • vi5
    Krätchen skrev 2010-06-24 07:19:09 följande:
    Vårt dagis är öppet: Till 19.30, för att  mammor och pappor ska hinna nyktra till efter sill-lunchen.
    Jättebra verkligen.
    oj var bor ni Djursholm? eller nää?
  • vi5
    Michisen skrev 2010-06-24 07:50:48 följande:
    Men vafanken, jag har ju satt på honom rosa kläder sedan han föddes, jag var helt säker på att han borde ha hunnit bli bög och därmed fattat vad som passar vid det här laget!
    så dåligt jaha vad gör göra? vad göra? jag har själv försökt få min stora son att börja på balettskolan & hålla i gympapass som sommarjobb men näe då han ska hänga med polare & flickvän precis som alla andra tråkiga medelsvenssonstonåringar :(
  • vi5
    Krätchen skrev 2010-06-24 07:40:10 följande:
    Hurså?

Sill-lunchar man   inte med snaps  lite överallt?
    Klart att barnen ska slippa se sina föräldrar berusade.
    Förskolepedagoger dricker ju inte, jättebra att de kan ta hand om barnen då.
    Toppen.
    jo det är sant glömde... FLÅT 
    fast på mina barns dagis är personalen jämt fulla vissa röker på inne i personalrummet man får nästan skära sig in när man hämtar men gladare personal & barn får du leta efter jiihoo!!  
  • vi5

ja sant balettboot låter ju skitbra.. Jag har sagt att han får bara klädespengar av mig om han köper klänningar & rosa lull lull saker men då blir han sur j...la bortskämda ungar!

• vi5
    SilverEmma skrev 2010-06-24 08:03:16 följande:
    Alla ni som inte har dagis till midsommar!! Vi har ett stort hus & trädgård & ska ändå vara hemma hela midsommaren! För den nätta summan 2500:-/barn tar vi hand om era snorvalp...uhm...underbara små sötnosar HELA dagen!! Vi bjuder ungarna på pizza & godis så att dom håller sig nöjda . Glöm inte skicka med varmare kläder för det är kallt i rummet i källare.......jag menar....det kanske blir lite kyligt på kvällen när vi dansar runt midsommarstången!
    ååå lyckan är gjord! fantastiskt erbjudande ju! ni funderar inte på att öppna kollo då kan man ju dump ee lämna barnen längre & ni får ju mer bidrag till er jättebraiga idé :)
  • vi5
    SilverEmma skrev 2010-06-24 08:16:01 följande:
    Nej för fan...vi gillar inte ens barn så vi skulle inte stå ut med dom längre än en dag. Men vi öppnar igen på julafton & nyår!
    aha get it på högtidsdagar då kan man ju festa & då glömmer man ju att man passar en bunte barn & då har man ju KUL
Svar på tråden Är dagis stängt på midsommar ?