• Kurreburre

TCM Örter och akupunktur mot barnlöshet? Erfarenheter sökes!!

Jam08 skrev 2010-07-30 18:13:19 följande:
    Börjat i gå till en i Malmö som redde ut "våra" problem lite mer än kliniken lyckats göra. De har inte hittat ngt "fel"  på mig innan, men efter att ha tempat min cykel visade sig att min luteala fas, äl till mens är för kort inte som den ska. Men det går tydligen att rätta till..  har en cykel på 28 - 30 dagar och har sen äl, dag 16 -19 ca, ska börja med örter o aku i slutet av aug. Min man som har noll rörlighet hos simmarna har fått örter och ska köra med detta 3 mån nu. Hoppas på förbättring. Kan vara ngt med köldkörteln också så detta ska kollas upp innan. Hur kollar din aku stressnivån? pulsen eller? av vilken anledning får du örter? Är det din cykel menar jag eller stress o annat? har hört att temperaturerna sjunker och cykeln kan förbättras om man har störningar i den, det märks ju endast om man mäter tempen eller kollar ÄL. Hoppas det går bra för dig. När ska ni köra igen? vi avvaktar lite nu, ska få be om att göra en nytt spermietest innan nästa försök. Kanske blir i nov om allt går enl plan.. 
    Låter intressant! Jag funderar oxå på att gå till någon som håller på med TCM i Malmö eller Lund. Tacksam för tips!
    Jag har endo och min man har få o slöa simmare. Har gjort 10 försök, ett MA. Har tänkt testa DI till hösten, men vill ha min kropp i "bästa formen" tills dess.
    Men om de kan fixa till mannens simmare så kanske, kanske kan man fixa det på egen hand.
    Jag har testat akupunktur under en behandling, det hjälpte inte och jag tyckte att det va lite obehagligt. Jag har även gått till en zonterapeut som inte hittade några fel.
    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • Kurreburre
    Jam08 skrev 2010-08-03 11:07:57 följande:
    Vi går hos Wallmarks i Malmö: www.wallmarks.org/. Vi har fått förtroende för honom, det är väldigt viktigt att man hittar någon som det känns rätt med! för båda.. Cura rek en kvinna i Lund som heter Magdalena Jaros se Curas hemsida: www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=6_Behandlinga..., hon verkade också bra, men vi fick mer förtroende för Wallmarks i Malmö. Ge inte upp!! hur länge har ni försökt? 
    Tack för tipsen! Det ska jag kolla upp

Vi har försökt i 6 år och som sagt gjort 10 IVF/ICSI
    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
Svar på tråden TCM Örter och akupunktur mot barnlöshet? Erfarenheter sökes!!