Inlägg från: alvias78 |Visa alla inlägg
  • alvias78

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Så man ska låta pedofiler vinna genom att ta på barnen badkläder?
    Varför ska man lära barn att nakenhet är något fult?

Är det inte så också att pedofler tycker om barn som har kläder som liknar en vuxens?
    Det är inte själva nakenheten...

• alvias78
    BamBam skrev 2010-07-12 11:34:16 följande:
    Sitter där en pedofil på stranden så fantiserar han nog avsett om dina ungar är nakna eller ej.
    Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
    Precis...
  • alvias78

Dessutom finns det väl ingen skönare att kunna få bada naken.
    Som barn ska man passa på så länge "det går"...

• alvias78
    April Mamma skrev 2010-07-12 11:45:25 följande:
    Men att ha badkläder på stranden är väl inte att lära sina barn att nakenhet är fult....?!

Jag tycker inte att man låter en peddo vinna genom att klä på, för mig är det bara känslan att jag inte vill att min tex 5 åring springer runt naken på en strand. Vi, eller barnen är sällan nakna hemma heller...visst efter duschen osv men att låta 5 åringen sitta naken hemma i soffan och kolla på tv osv gör jag inte.
    Så olika man är och så man tänker...
    Mina barn har alltid slängt av sig kläderna så fort de kommer innanför dörrarna.
    Vinter som sommar...
    Mina två yngsta badar alltid nakna. Jag har med mig badkläder... men de VÄGRAR. De är 3 och 5 år gammla. Ska jag tvinga dem?
  • alvias78
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:49:30 följande:
    Du är ju så ute och cyklar att du snart har gjort vätternrundan.

Utsätta sitt barn för VAD? VAD utsätter jag ungarna för om de badar näck? Om ingen av oss vet ifall en av de hundra människor på stranden är en pedofil, och ingen av oss vet ifall någon av dem tittar lite extra på de nakna barnen - hur skadas man då? Jag vill inte heller att någon ska sitta och fantisera om mitt barn, men jag tycker att det är en extremt liten risk och om någon ändå gör det är det inget som varken jag eller barnet har vetskap om.
    Håller med!!!
  • alvias78
    April Mamma skrev 2010-07-12 11:53:19 följande:
    Som jag skrev innan, jag ser inget fel i att bada naken. MEN jag väljer att mina söner ska ha badbrallor på sig.
    Inget som dom tycker är konstigt.
    Så nej, jag tycker inte att du ska tvinga dem att klä på sig.
    ber om ursäkt, såg inte att du hade skrivit det...
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!