Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Hahah..snacka om överspänd. Min 2 åring kommer att fortsätta bada naken i flera år till. Om det stör dig.....tja....åk hem då

• Queenie70

Misstänker att TS tillhör dem som stör sig på en mamma som ammar sitt barn på¨ett café också...*tror*

• Queenie70

Tids nog förlorar barn "oskulden" vill börja skyla sig och bli medveten om könet, skaffar sig en kroppsmedvetenhet etc. tids nog.....Aldrig i helvete att jag skulle beröva mitt barn den oskuldfullheten det innebär att inte ens reflektera över att man är naken och att bara kunna njuta av att springa i solen plaska i vattnet, precis som gud skapade honom....

• Queenie70

F.ö. hoppas jag att min nakna unge kissar i TS picknickkorg, om vi ses på beachen nån gång i sommar....Ajöss...

• Queenie70
    bananamunki skrev 2010-07-14 00:13:42 följande:
    I anledning av hänsyn till att små barn kan kissa lr bajsa i vattnet borde iaf badblöja vara ett måste. Jag vill då inte simma i sånt...................... av en sådan anledning kan jag kolla snett på förälder till nakna småbarn i badet. ;)
    Jag kissar också i vattnet
  • Queenie70
    bananamunki skrev 2010-07-14 00:41:44 följande:
    bajsar du också?
    Nej, jag tycker det blir lite svårt med "motståndet" när man flyter omkring...
  • Queenie70
    Anna81 skrev 2010-07-14 08:16:46 följande:
    Fy fan vuxna människa!
    Japp....Bara att gilla läget. Tror jag du också gör, men du vill bara göra dig fin i kanten
  • Queenie70
    Starkast skrev 2010-07-16 01:21:54 följande:
    Det var ju friheten du pratade om.
    Vad är skillnad på ditt barns FRIHET i ett bad hus/på en strand?

Nu menade jag inte när barn var på väg att bli torrt. Utan när ditt barn inte var ett dugg intresserad av pottan.
    Men, skillnaden är ju att det i ett badhus inte FINNS nån valFRIHET...Där finns det regler, som man måste följa annars får man inte bada där helt enkelt. Om man fick välja fritt skulle du nog se en hel del nakna barn även där. ¨Några såna regler finns inte på stranden, så varför inskränka en frihet som vi har när vi inte behöver?
  • Queenie70
    ModestyB skrev 2010-07-16 01:45:52 följande:
    Trodde först att det var en sandlådetråd, men det är det tyvärr inte. Blr edsen och mycket upprörd över att så många människor sexualiserar små barn.

Min 2-åring ska inte tvingas ha kläder på sig för att några mäniskor med skev bild av mäniskokroppen, sexualitet och vad som anses "passande" ska känna sig bekväma, då är det bra mycket viktigare att hon får vara barn i fred så länge hon bara vill och kan.
    Ja,  leve oskuldens tid...(så länge som möjligt)
  • Queenie70
    Starkast skrev 2010-07-16 10:37:48 följande:
    Förstår iallafall inte hur barn som bär badbrallor skulle bli inskränkta i sina liv.

Just ur BARNETS synvinkel ser jag inte hur de skulle må bättre av att vara nakna på stranden(men inte andra allmäna platser än att bära badbrallor på stranden än barn som har badbrallor.
    Det är väl helt enkelt så att det är så mycket skönare att få springa fritt utan blöjor eller brallor så varför förneka dem en så enkel sak när det inte finns nån rimlig anledning?
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!