lykantrophona skrev 2010-07-12 19:49:56 följande:
Varför tycker det är "onödigt"? Man kanske helt enkelt inte orkar byta kläder på barn för jämnan, eller barnen tycker det är skönare att vara nakna. Om en kvinna vill vara topless får hon helt enkelt vara det tycker jag, men hålla i beräkningen av vissa inte kan hålla ögonen borta. Men vill man få en jämn solbränna, så kanske man tycker det är värt det.
Och pedofiler har ju alltid funnits. Förstår inte varför så många på FL skriver om "dagens samhälle" osv i kombination med pedofiler. De är få, och man får helt enkelt hålla uppsikt över ens barn. Vad folk tänker på när de onanerar angår mig inte, så länge de aldrig rör någon på ett olämpligt vis.
Jag tycker inte det är äckligt eller störande med nakna barn på stranden. Här jag jag inte hel på TS sida om det är det hon menar. Däremot kan jag inte se poängen. Nu har jag inte någon unge ännu så jag kan inte uttala mig om ombyte och andra praktiska delar. Däremot tycker jag att man inte ska vara naken på en stand där vidriga ögon kan stirra. Mitt barns kropp (oavsett pojke eller flicka) ska inte vara ett objekt för andras nöje. Lika väl som jag tycker det är fel med en liten bikini på små flickor tycker jag det är fel att låta barnen vara. Och det är ju självklart inte barnen som gör fel utan deras föräldrar.
För oss normala är en naken barnkropp inget sexuellt, det är bara ett gullifgt litet underverk men för andra är det inte det. Varför då påbjuda detta. Vill ungen springa runt naken hemma så är det ok men inte ute bland okända människor.
Sedan tycker jag det är opsassande med toplessa kvinnor på stranden men det är ju en helt annan story. Just nu ska jag börja välja vilken tradition eller religion jag ska spendera resten av mitt liv med för min svenskhet har ju försvunnit i och med mina åskiter.