Inlägg från: Veladis |Visa alla inlägg
  • Veladis
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:34:54 följande:
    På en allmän badplats så får man visa respekt, det finns många som inte gillar att barn springer runt nakna och då får man ta hänsyn. Annars får man väl hitta en strand där man kan bada själva. Men en fullsatt strand så är det opassande.
    Passar inte? Bestämmer vem då?
    Jag tror knappast polisen kommer och haffar barnen eller deras föräldrar för förargelseväckande beteende.
  • Veladis
    Förälskad skrev 2010-07-12 12:00:58 följande:
    Bara så du vet så går det att ta en bild på dina påklädda barn också och fantisera om man är pedofil. Det går att göra mycket med datorns och kamerans hjälp.
    Ser jag någon med kamera på stranden som tar kort på mina barn, hutar jag åt dem, oavsett om barnen har kläder på eller ej.
  • Veladis
    Förälskad skrev 2010-07-12 12:05:01 följande:
    Men då har personen i fråga redan tagit kort Flört Då kan du ju huta hur mycket du vill men kortet i kameran finns redan där. I sånt fall får du springa fram och radera bilden också.
    Jag skulle nog kräva det av vederbörande, ja.
    Men jag har faktiskt aldrig sett någon som fotar barn på stranden. Ok att någon kan ligga och trycka i buskarna, men hur bra blir bilderna då?
  • Veladis

Vi kan inte veta vem som är pedofil, och var de finns. Det kan vara nån i ICA-kön eller den trevlige grannen. Oftast sker övergepp av en för barnet känd person, dock. men man kan inte sprina omkring och vara rädd hela tiden, gömma sina barn, låsa in dem... Visst, stranden med avklädda kroppar är väl ett Mecka för måna olika fantasier, men en pedofil kan lika gärna gå hem och runka till minensbilden av din unge som suger på en glass eller något.
    Och på starnden är ju alal barn superövervakade, i allafall de små icke-simkunniga.

• Veladis
    Starkast skrev 2010-07-18 16:56:18 följande:
    Här i tråden är det huvudsakligen föräldrar till nakenbadande barn som tagit upp sexualiseringen.....

Är Pedofil en sjukdom? Jag trodde det var en sexuell läggning jag...

Ingen är tvingad att klä barnen i trekantsBH och stringtrosor. Jag har knappt sett det alls utan 99% av barnen har vanliga badkläder på sig.
    Pedofili är ingen sexuell läggning. Det finns bara tre sexuella läggningar (möjligen fyra om man också räknar total asexualitet). Man kan vara homosexuell, heterosexuell eller bisexuell. Antingen gillar man personer av samma kön, personer av motsatt kön eller av båda könen. Om man sedan gillar svarta, vita, unga, gamla, levande, döda, etc, benämns som preferenser. En pedofil är också antingen hetero, homo eller bi.
  • Veladis
    Starkast skrev 2010-07-18 17:31:29 följande:
    Jag trodde helt ärligt att en Pedofil enbart tände på barn och att det var en sexell läggning på samma sätt som en homosexell tänder på samma kön.
    Starkast skrev 2010-07-18 17:30:10 följande:
    Okej.
    Men är det verkligen en sjukdom?
    Isåfall borde det vara en sjukdom att tända på vita människor etc. också.
    Nej läggning är per definition enbart vilket/vilka kön man blir sexuellt attraherad av. Men den används lite slarvigt till allt möjligt.
    Sjukdom, det vete fasen, men vad pedofili beror på? Ofta har ju personer som begår övergrepp mot barn själva blivit utsatta som barn, så det kan ju vara någon form av förvärvad störning, någon spärr som borde finnas men inte finns, osv.
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!