Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Min unge får springa runt naken på stranden när hans badoverall är blöt. Jag ser ingen mening i att låta honom gå runt i blöta badkläder bara för att behaga andra, och nej, jag tänker inte investera i flera badoveraller eller badbyxor för andras skull. Visst kan han springa runt i blöja, men den blöjan håller sig inte torr särskilt länge när han springer ned till vattnet. Han är snart 1½ år och jag kan ärligt talat inte fatta att folk kan bli upprörda av att se en liten springa runt näck.

• Stinky
    BamBam skrev 2010-07-12 11:31:28 följande:
    Om nu någon "stör" sig så otroligt mycket på min nakna 2åring, så säger det mer om dom än om mig som låter honom bada naken.
    Bonanza skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.

Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?

Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.
    Vööörd!
  • Stinky
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-12 20:17:22 följande:
    Ja vissa kanske har svårt att hålla ner ståndet när det springer förbi en plattbröstad 3åring, bäst man förbjuder barn att vara nakna och skyddar dom som är sjuka.
    En normal människa bryr sig inte om nakna barn.
    Men hallå, nu var du väl ändå lite RASISTISK, va? Drömmer
  • Stinky
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-07-12 20:23:12 följande:
    JA utvisa ut alla PEDOOSAR!
  • Stinky
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-12 20:30:41 följande:
    BamBam skrev 2010-07-12 11:34:16 följande:
    Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
    Tydligen är det det folk tycker man ska göra,mamma ska låsa in sig hemma med barnen och inte sticka näsan utanför dörren.

Men herregud! Vad är det med folk nuförtiden?!Förvånad

Ungarna får inte bada nakna, knappt bada eller vara utomhus öht eftersom "solen är JÄÄÄÄÄTTESKADLIG" och "de kan drunkna", de får inte gå barfota, inte plocka och äta bär ute i naturen, inte kladda med sand eller krypa på en gräsmatta, de får inte äta mariekex och dricka apelsinsaft utomhus, inte äta grillmat på en picknick ("äter gör man INNE"!), inte leka med grannens ungar på gården/i grannskapet utan att mamma vakar som en hök och absolut inte vara vakna en endaste sekund efter kl 19 på kvällen!

Stackars barn, de går ju miste om den härliga svenska sommaren, bara för att deras mammor är neurotiska och tycker att allt antingen är skadligt eller moraliskt förkastligt.
    Du skulle sett tvillingmorsan på stranden häromdagen. Hennes barn var klädda i heltäckande solskydds/badoveraller inkl. kepsar som hade extra långt skydd i nacken. När hennes man kom fram till henne med ena ungen, frågade hon med bestämd röst "du har väl smörjt in honom ordentligt?!" Say whaaat?! tänkte jag. SÅ overkill!
  • Stinky
    April Mamma skrev 2010-07-12 20:41:13 följande:
    Nja....kanske lite overkill att både smörja och ha uv dräkt...MEN om man vill göra det så fine...

Min pappa har hudcaner så det är ju inget att leka med kan jag lova..och Solen i dag ÄR väldig stark.
    Ja, folk får göra som de vill. Men i det här fallet gick det till ytterligheter i mina ögon. För henne var det fullt normalt.
  • Stinky
    M2003 skrev 2010-07-12 22:17:24 följande:
    Jag skulle aldrig låta mina barn bada nakna på ett offentligt bad och den minsta är bara 3 år, inte därför att jag är oroliga för att mina barn skall störa, utan för att jag inte vill att några sjuka människor skall glo på dem bara för att de just är nakna.Jag skyddar mina barns integritet!
    Du behöver inte oroa dig. Pedofiler glor och blir upphetsade av dina barn, oavsett om de är nakna eller inte.
  • Stinky
    April Mamma skrev 2010-07-13 21:27:31 följande:
    Bara en liten kommentar i ämnet, tänkte på denna diskussion senast i dag när jag var på stranden....

Jag såg inte ett naket barn i dag, och inte i förrgår heller när jag tänker efter........alla barn hade någon typ badkläder.
    Jag har sett en hel del barn springandes näck på stranden idag, och även häromdagen när jag var och badade med sonen. Tänka sig!
  • Stinky
    pojkens skrev 2010-07-13 21:00:16 följande:
    det låter hemskt när du presenterar det så. Men faktum är att jag nog är villig att ta den risken hellre än att skrämma mitt barn till en livslång rädsla för "äckliga gubbar". Såg ganska nyligen ett program från England om barn som knappt fick gå utanför dörren för att deras föräldrar var övertygade om att de skulle bli kidnappade och mördade och allt möjligt hemskt. Föräldrarna var övertygade om att världen idag var betydligt hemskare än när de var barn, men statistiken visade inge som helst ökning på brott mot barn. 

Så jag tycker man ska tänka efter lite vilken världssyn man har och vilken syn man vill förmedla till sina barn. Det är otroligt jobbigt att leva ett liv i skräck för andra människor och att vem som helst kan vara en ond hemskt person som vill göra en illa. 
    Var Jenny F med i programmet?
  • Stinky
    mandelblomma skrev 2010-07-13 22:13:09 följande:
    där jag var var det massor av nekenfisar...nu har jag oftast badbyxor på dem i alla fall, men inte för pedofiliskräck utan för att sand i rumpan skaver ;)
    Jag har märkt att de kan få sand i rumpan, trots badkläder. Obestämd
  • Stinky

Normalfuntade människor vet att de och deras barn kan bli utsatta för våld, trakasserier, våldtäkter etc., men utgår inte från att de kommer att göra det. Man kan inte skydda sig från allt ont i världen, och man ska inte behöva anpassa sig så pass för dessa faror att det begränsar ens leverne.
    Utgår man från att det lurar pedofiler, mördare, rånare, våltäktsmän och annat crap i varenda buske, bör man söka hjälp. På allvar. 

• Stinky
    carbe skrev 2010-07-17 19:47:56 följande:
    Det finns bilder på mig när jag är 1 år- och tänka sig- jag är naken!!!!! Huva! Jag har fått gå hos psykolog i 25 år... Ironisk
    Själv blev jag blind sist jag såg mig själv naken. DET är traumatiskt om något! Rynkar på näsan 
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!