Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Bonanza skrev 2010-07-12 11:33:42 följande:
    Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.

Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?

Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.

Tack!
    BamBam skrev 2010-07-12 11:34:16 följande:
    Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
    Tydligen är det det folk tycker man ska göra,mamma ska låsa in sig hemma med barnen och inte sticka näsan utanför dörren.

Men herregud! Vad är det med folk nuförtiden?!Förvånad

Ungarna får inte bada nakna, knappt bada eller vara utomhus öht eftersom "solen är JÄÄÄÄÄTTESKADLIG" och "de kan drunkna", de får inte gå barfota, inte plocka och äta bär ute i naturen, inte kladda med sand eller krypa på en gräsmatta, de får inte äta mariekex och dricka apelsinsaft utomhus, inte äta grillmat på en picknick ("äter gör man INNE"!), inte leka med grannens ungar på gården/i grannskapet utan att mamma vakar som en hök och absolut inte vara vakna en endaste sekund efter kl 19 på kvällen!

Stackars barn, de går ju miste om den härliga svenska sommaren, bara för att deras mammor är neurotiska och tycker att allt antingen är skadligt eller moraliskt förkastligt.
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    vampyria2 skrev 2010-07-12 20:54:22 följande:
    Behövs inte jag har redan ringt soc så de kommer och hämtar honom snart Tungan ute

Blir så trött på att folk låter sjuka människor styra deras liv, det finns pedofiler då gömmer vi barnen och låter dem inte vara som barn är, det bästa som finns är ju att bada naken.
    Lika sjukt som att vi i sverige i dag inte kan handla alkohol i mataffären bara för att en viss procent av befolkningen inte klarar av att man kan det Obestämd
    Nu var du sådär klok igen! Flört 
  • JuliaåRonjasmammis
    Puma87 skrev 2010-07-12 23:23:17 följande:
    Ska man vara ärlig så är man ju nästan avis på barnen som badar näck för fy fan vad mkt skönare det är =)
    Ja men visst är det så! Finns inget som slår ett nakendopp, helst framåt natten när vattnet är ljummet som sammet! Mmmmmm!
  • JuliaåRonjasmammis
    Martina1 skrev 2010-07-13 00:10:15 följande:
    Gud, ska vi inte ta och avskaffa barndomen helt och hållet när vi ändå håller på. Inget socker till de små, aldrig lördagsgodis, ingen saft med bulle, ingen glass, inga barnprogram för tv är farligt, inga pickadoller för man får inte leka krig, aldrig springa barfota i gräset för där kan finnas getingar eller glasskärvor, inte gå i sanden utan badskor för där kan finnas kanyler och glas, inte klättra i träd för man kan ramla ned, inte bygga kojor för då behövs farliga redskap, inte sova utomhus varma sommarnätter för det är farligt och för guds skull inte bada naken för det ser otrevligt ut och tänk om en pedofil tittar och fotar och filmar.
    Ja, jag förstår som sagt inte vad som har hänt med folk. Ungarna får ju knappt gå utanför dörren! Allt är tydligen "jättefarligt".

Stackars barn som inte får leva i frihet, utan stängs in av en massa konventioner och regler om vad som är "farligt" och "opassande"!
  • JuliaåRonjasmammis
    Lina86 skrev 2010-07-13 00:22:24 följande:
    Vad menar du med "att leva i frihet"?
    Vad är frihet för dig?
    T ex att slippa begränsas av neurotiska föräldrar som tycker ditten och datten är "faaaaarligt", eller av moralpredikanter som tycker att minsta lilla gnutta hud som syns är "SYND"!

Ungar ska ha frihet att få springa omkring som de vill, nakna eller med kläder vad som nu passar just dom och rådande temperatur och klimat!

Vissa barn idag verkar inte ha någon frihet alls, utan får ju knappt sticka näsan utanför dörren! Och gör dom det så är mamma genast där och kollar så att allt "ser bra ut" och "går rätt till".

Bedrövligt.
  • JuliaåRonjasmammis
    MrBlueSky skrev 2010-07-13 01:31:38 följande:
    Ohhh... visserligen OT, förlåt men jag var bara tvungen att reagera på det här :D

"Alla har ett kön": om vi talar om det biologiska könet, så visst, oftast, antar jag. Problemet är att jag inte godkänner det biologiska könet som det "riktiga", eller "enda", eftersom jag vet att det finns fler aspekter på kön, och jag vet att vi vidare har det mentala, sociala och juridiska könet, och jag vet framför allt att det fysiska könet är i högsta grad förändringsbart. (eh, om 'förändringsbart' inte är ett ord så hittade jag just på det)

Det går mycket väl att vara pojke och flicka samtidigt - precis oavsett vad som dinglar, eller inte dinglar, mellan benen på dig. Det går också mycket väl att vara inget av dem. Varför? Jo, för att kön är ett samhällets påfund, och inte minst ytterst godtyckligt.

Fler människor än du tror föds med båda könen. Fler människor än du tror föds med ett kön som står i kontrast till resten av kroppen (ex. hjärnan, hormonerna eller kromosomerna). Fler människor än du tror föds med odefinierbart kön. Och plötsligt är vad vi menar med begreppet "kön" inte alls så självklart.

(Men vad jag menade när jag sa "könlös" var att jag slapp känna mig som en "liten flicka" med allt vad det innebar: att tvingas ha på mig vissa kläder i vissa färger och få mig tillskrivet intressen som jag inte alls hade, utan kunde bara "vara". Jag misstänker att många fler barn än vi tror känner samma sorts frihet när kläderna åker av - de slipper definieras av kläderna de har på sig och kan vara sig själva.)

Slutsats: Det går mycket väl att komma ifrån den traditionella synen, att det enbart finns två kön, och (som jag antar att du tror) att de är bundna till det biologiska könet.

För att inte detta ska bli ett väldigt långt inlägg (och för att jag är lat på att tala med människor som inte tycker som jag) så stannar jag där. Är du intresserad så finns det mycket litteratur att finna i ämnet, det mesta finns nog också på internet. Men att det bara skulle finnas två kön, och att det skulle gå att avgöra vilket kön en människa har genom att enbart titta på människan... nej, det stämmer inte.
    Nu blev jag lite småkär såhär på nattkröken! Flört Tack för ett otroligt bra inlägg!
  • JuliaåRonjasmammis
    Mamma till Fem döttrar skrev 2010-07-13 17:18:57 följande:
    Ytterligare ett bevis på att det finns folk till allt..Jag förstår många av mina vänner som bara skakar på huvudet åt FL...Ja,det finns många knepiga typer här...Obestämd
    Haha, min man trodde jag drev med honom när jag berättade om tråden! "Va'! Vad är det för konstiga människor på den där sajten egentligen?"
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!