Inlägg från: lykantrophona |Visa alla inlägg
  • lykantrophona

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:47:33 följande:
    Det finns folk till allt, varför utsätta sitt barn för det????
    Jag fattar inte hur man är funtad då. Jag skulle inte vilja att nån sitter och fantiserar om mitt nakna barn...
    Jag är bara beskyddande mot mitt barn
    Men ditt barn lider ju inte av vad någon annan tänker... jag har förståelse för äckelkänslor etc, men du kan ju aldrig gå omkring skydda ditt barn från att bli sedd helt och hållet.

När det gäller barn under 4 så har jag inga problem med att de springer omkring nakna. Jag gjorde det, och kände mig aldrig uttittad. Dessutom är det nog med jobb att få på barn kläder överhuvudtaget, att klämma in en 2-åring i en tajt baddräkt är mer jobb än vad det är värt. Dessutom praktiskt om man är ute på en strand, så ett kissnödigt barn kan bara springa in i skogen och kissa, utan att behöva krångla med ev. badbrallor.
  • lykantrophona
    FruBG skrev 2010-07-12 19:39:46 följande:
    Ts: Jag har inte läst alla inlägg men när jag skummar igenom verkar det som om alla är emot dig. Jag är med dig. Jag tänkte på detta för några dagar sedan. VARFÖR ska dem bada nakna... jag kommer aldrig låta mina barn bada nakna. Finns ingen anledning. Tycker dessutom det är lika onödigt med folk som är topless ute på stränderna.  Dessutom äcklas jag på tanken att man inte vet vilka människor det finns ute. I dagens samhälle man inte låta bli att tänka på alla vidriga pedofiler som säkert hänger på ständerna. EWW äckla av tanken...

Du är inte ensam i detta tankesätt.
    Varför tycker det är "onödigt"? Man kanske helt enkelt inte orkar byta kläder på barn för jämnan, eller barnen tycker det är skönare att vara nakna. Om en kvinna vill vara topless får hon helt enkelt vara det tycker jag, men hålla i beräkningen av vissa inte kan hålla ögonen borta. Men vill man få en jämn solbränna, så kanske man tycker det är värt det.

Och pedofiler har ju alltid funnits. Förstår inte varför så många på FL skriver om "dagens samhälle" osv i kombination med pedofiler. De är få, och man får helt enkelt hålla uppsikt över ens barn. Vad folk tänker på när de onanerar angår mig inte, så länge de aldrig rör någon på ett olämpligt vis.
  • lykantrophona
    Mias77 skrev 2010-07-12 20:41:21 följande:
    Varför verkar det som att alla förutsätter att pedofiler är män?

Vid ett tillfälle när jag var i de första tonåren och satt i bastun på det kommunala badhuset satte sig en människa som jag inte alls kände brevid mig (bastun var tom i övrigt) och började prata med mig. Jag fick väldiga komplimanger för hur vacker och trevlig jag var, och väluppfostrad som jag var (på den tiden :) så satt jag kvar en stund, tills det började kännas smått obehagligt.

Först sedan jag blev vuxen har jag förstått att det handlade om något sexuellt. Jag har aldrig talat med någon om det, så jag kanske är helt ensam om en sån upplevelse, men jag reagerar lite på att man pratar om fula gubbar men aldrig om fula tanter.

(F.ö. så har jag aldrig funderat på att inte låta mina pojkar springa omkring nakna på stranden när de har velat - jag tänker inte låta vare sig fula gubbar eller fula tanter förstöra för mina barn!)
    Ja, det där är något som borde tas upp betydligt mer. Kvinnor kan också våldta eller glo eller vadsomhelst. Men på ett sådant neurotiskt ställe som det här vill man gärna att män att är monster och kvinnor är goda bullmammor.
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!