Inlägg från: Bridis |Visa alla inlägg
  • Bridis

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

TS skriver att det är dennes uppgift att 'skydda' sina  barn därför får de inte vara nakna. Fine skydda dina barn men låt andra skydda sina barn på det viset de behagar. Det är inte ditt bekymmer att skydda dem så jag vet inte vart nakenhatet kommer ifrån.

Påvisar även hänsyn. Hänsyn är en bra sak som fungerar åt alla håll och kanter beroende på vilken åsikt man har. Det här med nakna barn har ju funnits sen typ alltid och de flesta tycker det är ok, kanske vore det på plats om du visade dem hänsyn istället för att kasta ditt getöga till föräldrarna till de nakna barnen och vara allmänt otrevlig.

Att folk inte kan hålla isär nakenhet och sexualitet är för mig ganska konstigt. Vad mig anbehagar får alla vara nakna på stranden oavsett om det är nakenbad eller inte. Såvida man är där för att bada sola och må gott och inte har några sexuella anspelningar antingen genom att visa upp sig eller kolla på andra. Tror nog de flesta kan hålla med om att små barn är knappast nakna ur ett sexuellt perspektiv utan för de faktiskt trivs bäst så.

Har inte så mycket erfarenhet av 'vanliga' stränder då jag mestadels badar på nakenbad där jag trivs ypperligt. Givetvis skulle jag badat naken överallt om inte så många skulle störa sig på det och att jag skulle känna mig lite obekväm med det. Men till saken. Har jag missat något sorts pedofeli-utbrott? Enligt vissa i tråden låter det som det ligger minst 1 aktiv pedofil på varje strand med camouflagekläder och kamera med teleobjektiv enbart för att kunna åka hem och gotta sig åt en god skörd och kanske även dela med sig till sin peddoklubb på nätet... troligt? Knappast.

Vill man kan man se faror överallt som i regel inte finns. Gör det till absurdum, liv ditt liv paranoid och få en unge därefter.

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!