Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

FruBG skrev 2010-07-12 19:49:33 följande:
    HERREGUD, vilken patetisk kommentar!!!!!!!!!!!!!!!! Vad fan ska detta betyder ?? Annan religion eller kultur än svensk. Hallå alla svenskar där ute på forumet bara så att "ni" vet, har någon redan bestämt att alla ni "svenskar" gillar att bada nakna och att alla "ni" gillar att ha våra barn nakna på stranden. OM NI INTE GILLAR DETTA ELLER INSTÄMMER MED DS ÄR NI AV ANNAN RELIGION. Sätt igång och konvertera nu för faan... svenskar kan ni inte vara i varje fall!

överreagera much?

Det är en ganska förståelig fråga. Med tanke på att vissa människor inom vissa kulturer väljer att sexualisera sina små barn med t.ex slöja och heltäckande kläder.

Det ÄR ganska konstigt att som svensk tycka att nakna barn är stötande.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Mias77 skrev 2010-07-12 20:41:21 följande:
    Varför verkar det som att alla förutsätter att pedofiler är män?
    för att 98% av alla sexualbrott begås av just män.
  • Lady Dahmer
    IngenVet skrev 2010-07-12 22:54:11 följande:
    Har du tillförlitlig källa på det?

Och hur stort tror du inte mörkertalet är?
    Jag tror att mammor och kvinnor runt barn är för "heligt" för att någon ska anmäla och för "heligt " för att någon ska tro offret.
    mörkertalet är lika stort åt båda hållen. mörkertal representerar nämligen antalet oftare än procent av antalet så att säga att ungefär 98% av de som begår sexbrott är män är nog inte helt fel, däremot så är ju antalet övergrepp totalt egentligen ett stort mörkertal.

Källa? Det finns massvis med litteratur (om forskning) i ämnet. Jag har inte lagt alla titlar på minnet.
  • Lady Dahmer
    Lady Dahmer skrev 2010-07-12 23:02:52 följande:
    mörkertalet är lika stort åt båda hållen. mörkertal representerar nämligen antalet oftare än procent av antalet så att säga att ungefär 98% av de som begår sexbrott är män är nog inte helt fel, däremot så är ju antalet övergrepp totalt egentligen ett stort mörkertal.

Källa? Det finns massvis med litteratur (om forskning) i ämnet. Jag har inte lagt alla titlar på minnet.
    Poängen är att det inte är speciellt konstigt att man fokuserar på män när man diskuterar övergrepp (oavsett om det gäller mot barn eller vuxna) eftersom att de faktiskt begår den större delen av övergrepp.

dessutom så ger sig de flesta kvinnliga pedofiler på sina egna barn. Inte andras. Så risken att en kvinna ger sig på ditt barn är väldigt väldigt obefintlig. Risken finns, men som sagt den är liten.
  • Lady Dahmer
    MammaT skrev 2010-07-13 11:43:02 följande:
    Jag ska till grekland om 2 veckor kommer bli skoj att se hur många barn som badar nakna, min 1 åring kommer både vara naken och ha uvskydd ibland när solen är som värst
    du kommer nog se en hel del. Greker är inte lika pryda som vi svennar.
  • Lady Dahmer
    Virriga Vera skrev 2010-07-13 12:26:04 följande:
    Jag tycker det är skrämmande att vara så rädd i vardagen. Hur många är de snuskmänniskor som ni är så rädda för? Känner ni er inte begränsade av att vara så rädda för snuskmänniskor?
    och hur många snuskmänniskor finns det egentligen? Tror folk verkligen att det står en i varje hörn liksom? Hur paranoid får man bli??
  • Lady Dahmer
    Starkast skrev 2010-07-13 12:38:13 följande:
    Att vara påklädd på stranden för att slippa hamna på nätet tycker jag faktiskt inte är överdrivet.
    är det ett vanligt problem?
  • Lady Dahmer
    Starkast skrev 2010-07-13 17:28:22 följande:
    Folk verkar vara bombsäkra på att pedofilerna inte finns i verkligheten
    det är väl snarare så att man inser att de inte är ett speciellt stort hot. Eller många.
  • Lady Dahmer
    Starkast skrev 2010-07-13 19:17:54 följande:
    Hör du till dem som kan se vilka det är? Och hur många?
    Det gör inte jag och tar därmed inte den risken. För mina barns skull.
    Det föräldraansvaret har jag valt att ta.
    vilken risk? Föräldraansvar innebär väl att man inte lämnar ungarna till sitt öde nakna på en badstrand där drunkning snarare är en större risk.
  • Lady Dahmer
    Starkast skrev 2010-07-13 20:28:24 följande:
    Det är ett annat föräldraansvar. Liksom att barnen kommer i tid till skolan är ett annat föräldraansvar.

Vilken risk?
    Skojar du eller är du så dåligt upplyst?
    jag är nog dåligt upplyst. Så upplys mig; vad kan hända?
  • Lady Dahmer
    Starkast skrev 2010-07-13 20:33:45 följande:
    Leta dig in på en barnporrsida så får du din upplysning 
    Du kan även kontakta någon av de poliser som jobbar med barnporr för en lektion.
    Du som vet; hur stora är oddsen för att min unge hamnar på en sådan sida? (och vart hittar man dem? Har du nån länk?) Och på vilket sätt skulle det påverka min unge negativt om det nu hände?
  • Lady Dahmer

Jag har liksom aldrig kollat in barnporr så jag vet inte hur vanligt det är med strandbilder på nakna barn.

Dock så råkar jag veta att pedofiler gärna dräglar till bilder på söta småflickor klädda i gulliga klänningar komplett med söta tofsar och hårspännen eller småpojkar klädda i korta shorts. Allt som framhäver deras barnslighet.

• Lady Dahmer
    Starkast skrev 2010-07-13 20:39:39 följande:
    Du tycker det är okej och vill ta den risken. Du tycker inte att det är någon skada skedd om ditt barn fotas naken.

Jag tycker därimot INTE att det är okej.

Vi har olika åsikter helt enkelt.
    jag tycker inte att det är ok, men med tanke på att mitt barn inte far illa av det och att risken att det ens ska ske är så pass minimal så väljer jag att inte låta det styra mitt liv.
  • Lady Dahmer
    pojkens skrev 2010-07-13 20:41:31 följande:
    är det inte lite väl hysteriskt att inte låta sina barn vara nakna på stranden med risk för att någon skulle fota dem? Precis som en ovanstående skrev så är det givetvis inte kul om någon skulle fota min son och sitta och runka till....men det känns otroligt långsökt och dessutom skadar det inte min son. Samma sak skulle kunna hända om den lilla flickan är utstyrd i en bikini eller pojken i tajta badshorts.....herregud.
    Vi kan givetvis ha badshorts på vår son, och solkläder, men det är absolut skönast att vara naken nu i hettan, och underlättar vid kissolyckor etc.  
    i högsta grad den lilla flickan i bikini. Sånt är mums för pedofiler!
  • Lady Dahmer
    Stinky skrev 2010-07-13 22:51:20 följande:
    Jag har märkt att de kan få sand i rumpan, trots badkläder. Obestämd
    trots blöja och heltäckande byxor (min unge)
  • Lady Dahmer

jag hade inte brytt mig för fem öre.

Jenny F -  Kan bara göra tummen upp för din insats i tråden.

Hur många av er här i tråden hade uppskattat att det låg nakenbilder av er själva som små på nätet?

• Lady Dahmer
    BamBam skrev 2010-07-17 15:42:10 följande:
    Att tro att det ligger kåta pedofiler i varje buske som fotar nakna barn låter en aning.....överspänt.
    .
    haha no shit
  • Lady Dahmer
    Pumpalicious skrev 2010-07-22 19:24:51 följande:
    Hur kan du ha koll på vad din ettåring gör under ytan? Och varför envisas med att ha dom nakna när det finns blöjor som man kan bada med?
    min unge berättar när hon kissar. med stolthet. en byxa skyddar inte mot det för övrigt.

varför naken? för att hon vill.
Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!