Inlägg från: marskattan |Visa alla inlägg
  • marskattan

Hur kan men ge sitt barn tex oboy?

Jag borde vara död, tandlös och jättefet! Jag fick O´boy och Limpmacka med ost på varje morgon när jag var liten.. Socker är gött!!!

• marskattan

Inte blev jag hyperaktiv av Oboyen eller saften till fikan heller, eller så märktes det inte eftersom man blev utskickad efter frukosten för att leka, sen in för lunch etc..
    Jag tycker att det borde vara LAG på att ge alla barn O´boy och limpmacka varje dag, utsätter man inte ungarna för det tidigt så får de säkert en massa allergier och skit senare i livet!

Nää, håller fast vid att socker är gött!!

• marskattan
    abominative skrev 2010-07-26 18:04:28 följande:
    Det är absolut inte speciellt skadligt om man borstar tänderna dagligen. Dock kommer ditt barn förmodligen bli ganska trött och få ganska låga glukosnivåer i musklerna ganska snart efter att oboyen förbrännts (vilket ju iof kan vara ganska bra om man är trött på att barnet springer omkring hela tiden Glad) Jag tycker att man ska satsa på mer komplexa kolhydrater än socker.
    Inte fasen blev jag trött av mitt dagliga O´boy intag plus mina dagliga Limpmackor... Var ju tvungen att bli pigg snabbt så päronen kunde skicka ut mig på morgonen. Glukos hit eller dit bara skrönor tror jag blirt ungen trött in med mer O´boy så blir den pigg igen..
    Anton Chigurh skrev 2010-07-26 18:06:21 följande:
    Typiskt FL-förmynderi, alla kärringar som skapar förbud hit och dit, låt för helvete ungjävlarna dricka sin O'boy.

När, var, och hur som helst, vill ungen ha 8 rågade skedar O'boy i glaset....låt han/hon ta det då för bövelen.
    Lite socker har ingen dött av såhär långt, nä, fri tillgång till vårat underbara pulver. Och sluta med erat jävla gnäll nu.
    Word!!
  • marskattan

Har ingen av ovanstående fattat att tråden ligger i Sandlådan!

Svar på tråden Hur kan men ge sitt barn tex oboy?