Inlägg från: storåliten |Visa alla inlägg
  • storåliten

Sydafrika-tråd!

Jag (jag har bytt användarnamn men kanske att vissa av er känner igen vem jag är ändå, då jag varit med på detta forum lääänge) är en av dem som med spänning följer denna tråden.

Jag (och min man) är en av dem som nu hoppat av Sydafrikakön. Efter drygt tre och ett halvt års köande (vi ställde oss i kö i juli 08) och med köplats nu senast nummer 8, så fattade vi med blandade känslor, beslutet att inte fortsätta. Sydafrika har alltid legat oss nära, då jag (och en period även min man) bott och jobbat där som volontärer i olika omgångar. 

Under denna kötid har vi hunnit få hem en underbar pojke från Kenya (kom hem i juli 2010) och nu sitter vi här redo att åka ner till Kenya igen för ett syskon om några månader!! :)

Vill önska er alla som väntar ett stort lycka till och jag måste säga att jag beundrar er massor, som orkar kämpa vidare! 

• storåliten
    Flybe skrev 2012-02-10 15:36:12 följande:
    Ja, så här i efterhand ångrar jag att vi inte valde Kenya den här gången. Vi har sett två familjer skicka sina papper och komma hem med sina barn medan vi har väntat på att få vårt bb från Sydafrika. Men, främsta anledningen till att vi valde Sydafrika framför Kenya var att vi inte visste hur jag skulle klara av Nairobi med min astma. Sen fick vi skicka våra papper till SA på en gång när vi fått vårt medgivande och det spelade ju också in i beslutet. Nåja, det går ju inte att byta land nu, så vi får hoppas att det ringer i telefonen snart.
    Ja, det är inte lätt att veta nåt i förväg... Hoppas ni får BB snart! (hur länge har ni haft papprena i landet?)

Qermit skrev 2012-02-10 14:36:49 följande:
    Jag har faktiskt hört om fler som får bb på em än fm så än finns det hopp!

Grattis till era barn!
    Tack tack! :) Vi har ju som sagt "bara" ett än så länge men alltid roligt med grattis några månader i förskott ;) 

• storåliten
    Flybe skrev 2012-02-10 19:08:05 följande:
    Vi har väntat i "bara" snart femton månader.
    Måste vara tufft. Men då är ni närmare målet än ni nånsin varit :)
  • storåliten
    Hjärtat längtar skrev 2012-02-27 17:21:04 följande:
    Jag tycker verkligen det är tråkigt att det går så trögt i Sydafrika! Jag hoppas verkligen ni alla här inne ska få era barn snart!
    Jag är glad att vi upptäckte det i tid och kunde välja ett annat land. Ni som vill adoptera ytterligare ett barn sedan, vilka länder funderar ni på då?  
    Håller med!
  • storåliten

Vilka härliga nyheter! Stort grattis!! 

• storåliten

Stort grattis till er son, Längtande SA!

• storåliten
    Evveliina skrev 2012-06-18 22:56:16 följande:
    Hej :) 3 av mina 6 gullungar är från Sydafrika mesans de anndra tre är från Vietnam :)
    Mm, ELLER HUR!!! ?? KUL!!..... INTE!!!!! Får jag bara fråga en grej! Hur i hela världen kan man bara komma på TANKEN att bluffa så som du gör??!!!
    Hjärtat längtar skrev 2012-06-21 23:45:15 följande:
    Nej.... Evelina är en bluff. Bilderna på hennes sida är hämtade från diverse sidor... :(
    Helt sjukt!!! :) 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!