Inlägg från: Hej och Hopp |Visa alla inlägg
  • Hej och Hopp

Sydafrika-tråd!

Men hörrni - inte är det fel på er som inte blivit matchade än!
    Visst är det så att ni som väntat längst också har syskonmedgivande och att ni själva var inne på att det kunde påverka?

Och det är ju inte så att ni som inte fått bb än inte anses duga utan att man i och med Sydafrikas speciella matchning anser att det är ett annat barn som ska bli just ert. (visst tänker man att Gud är med och styr?)

Vad det än är och hur man än tror så är jag övertygad om att ni kommer att få just ert barn i famnen och även om man inte glömmer den JOBBIGA väntan som var innan så kommer det bara att kännas så rätt!

Kramar till alla väntande - förstår att det måste vara oerhört tufft att inte veta alls när det där största ska ske - att behöva leva sitt liv på spänn på det sättet.
    Hoppas hoppas att de ringer idag till flera av er!

• Hej och Hopp

Menar inte på något sätt att förminska det jobbiga ni går igenom nu - det är klart att det inte hjälper nu att det kommer att kännas bra sen.
    kram igen

• Hej och Hopp
    gracel79 skrev 2011-11-08 13:07:26 följande:

För ett tag sedan fick vi reda på att det skulle komma ytterliggare 8 barn i år. Vi såg det som mycket glada nyheter med tanke på att det har varit mycket trögt på BB fronten innan dess.
    Nystart skrev 2011-11-08 12:39:39 följande:

Läste för ett tag sedan på Arikalistan att det var till synes helt omöjligt att hitta ett mönster? Tror ni inte att medgivandeålder och öppenhet för ev SN/prematurer också kan spela en roll? (förutom slumpen/ödet/guds plan och griniga domare i Pretoria). Man "varnade" väl för längre väntetider för medgivande 0-12 månader förra hösten. Fast jag vet att det kommit små barn snabbt - men man vetju  inte så mycket mer om dem.

Vad händer om den griniga gubben (?)  i Pretoria håller på handlngarna så länge att barnen blir för gamla för medgivandet? 

Läste på AC idag att nu kräver man även 0-24 månader i Sydkorea som har varit ett pluttbarnsland också.

Men - det är ju uppenbarligen minst 6 möjliga timmar med bb kvar idag! och det är bara tisdag!  

Vet att det har hänt förut att en familj har blivit tillfrågad att höja åldersmedgivande med tanke på att det matchade barnet blivit "för gammalt"

Jag som bara läser i tråden undrar om det inte endast är en prognos?
    Inte är det väl en säker siffra utan en beräkning på vad man tror eller?

Det är verkligen dubbelt det där med information - man vill ju veta allt, minsta lilla rykte och det är klart att man ska dela med sig av det man får höra, men utifrån så känns det ibland som att det gör det lite extra jobbigt för er som väntar. Att en uppgift blir till en "sanning", en önskan och tro gör att man faller djupt igen när det inte blir så.
    Det finns ju ingen lösning - för som sagt - man vill så klart veta allt som sägs, men jag förstår att  bergochdalbanan blir jobbigt för er!

Och Ylva - om ni inte är på väg att bli för gamla snart (och så är det väl inte - visst tror ni på att få ett nytt medgivande?) så är det klart att det blir barn till er!
    Det är klart att det är meningen att ni också ska få ert barn - hur tuff väntan än är så finns ni när i kön, kanske redan matchade, kanske inte men då kommer ni att bli matchade och de kommer att ringa till er och berätta att just ert barn väntar på er!
    En stor kram till alla som väntar och jag bara hoppas att snart få läsa om fler lyckliga föräldrar här i tråden!        
  • Hej och Hopp

Nu är det ju inte så heller att ensamstående köar på samma villkor som par i Sydafrika utan det handlar om barn som av en eller annan anledning inte får föräldrar via vanliga kön så det går kanske inte att jämföra på det sättet heller.

Som i många länder så kan det ju gå fort om man får förmånen att bli förälder till ett barn som man söker familj åt...

Svar på tråden Sydafrika-tråd!