gracel79 skrev 2011-11-08 13:07:26 följande:
För ett tag sedan fick vi reda på att det skulle komma ytterliggare 8 barn i år. Vi såg det som mycket glada nyheter med tanke på att det har varit mycket trögt på BB fronten innan dess.
Nystart skrev 2011-11-08 12:39:39 följande:
Läste för ett tag sedan på Arikalistan att det var till synes helt omöjligt att hitta ett mönster? Tror ni inte att medgivandeålder och öppenhet för ev SN/prematurer också kan spela en roll? (förutom slumpen/ödet/guds plan och griniga domare i Pretoria). Man "varnade" väl för längre väntetider för medgivande 0-12 månader förra hösten. Fast jag vet att det kommit små barn snabbt - men man vetju inte så mycket mer om dem.
Vad händer om den griniga gubben (?) i Pretoria håller på handlngarna så länge att barnen blir för gamla för medgivandet?
Läste på AC idag att nu kräver man även 0-24 månader i Sydkorea som har varit ett pluttbarnsland också.
Men - det är ju uppenbarligen minst 6 möjliga timmar med bb kvar idag! och det är bara tisdag!
Vet att det har hänt förut att en familj har blivit tillfrågad att höja åldersmedgivande med tanke på att det matchade barnet blivit "för gammalt"
Jag som bara läser i tråden undrar om det inte endast är en prognos?
Inte är det väl en säker siffra utan en beräkning på vad man tror eller?
Det är verkligen dubbelt det där med information - man vill ju veta allt, minsta lilla rykte och det är klart att man ska dela med sig av det man får höra, men utifrån så känns det ibland som att det gör det lite extra jobbigt för er som väntar. Att en uppgift blir till en "sanning", en önskan och tro gör att man faller djupt igen när det inte blir så.
Det finns ju ingen lösning - för som sagt - man vill så klart veta allt som sägs, men jag förstår att bergochdalbanan blir jobbigt för er!
Och Ylva - om ni inte är på väg att bli för gamla snart (och så är det väl inte - visst tror ni på att få ett nytt medgivande?) så är det klart att det blir barn till er!
Det är klart att det är meningen att ni också ska få ert barn - hur tuff väntan än är så finns ni när i kön, kanske redan matchade, kanske inte men då kommer ni att bli matchade och de kommer att ringa till er och berätta att just ert barn väntar på er!
En stor kram till alla som väntar och jag bara hoppas att snart få läsa om fler lyckliga föräldrar här i tråden!