Sydafrika-tråd!
Jaha okej. Men två barn från sydafrika är inga problem att adoptera då? Om man inte har andra barn alltså.
Vad är det för specialtillstånd man måste ha för ett tredje barn då ?
Jaha okej. Men två barn från sydafrika är inga problem att adoptera då? Om man inte har andra barn alltså.
Vad är det för specialtillstånd man måste ha för ett tredje barn då ?
Välkomna alla nya i tråden!!! Det ska bli spännande att följa er resa!
På tal om syskon så har jag funderat lite på Burundi som tydligen ska starta upp i BFA.
Jag vill gärna ha "Afrika-syskon". Kanske blir det två barn från SA och ett barn från Burundi...jag har alltid velat ha tre barn!
HALLÅ i TRÅDEN!!!
I februari kanske vi ska åka till Sydafrika!!
Och då skulle vi jättegärna hälsa på ett barnhem.
Varifrån adopterade ni era barn, vad hette staden och barnhemmet?
Tack så mycket för era svar! Nu ikväll visade det sig att vi kanske ska bli husägare till årskiftet!!!!
Och därför kommer vi behöva pengarna till renovering, så det blir nog ingen SA-resa. Men av en rolig anledning!!!
Vi har letat hus i över ett år. Så det känns jättekul! Vi ska bara besiktiga först.
Men som ni skriver kanske vi kan passa på att resa lite när vi hämtar vårt barn. Det beror ju lite hur barnet är och hur gammalt det är. Och om man kan åka lite tidigare är det ju bra att passa på att resa lite då!
Hallå i tråden!
Jag tänkte på en sak. Är det vanligare att man får flickor, när man adopterar från Sydafrika?
Alla jag vet som har adopterat från Sydafrika här på internet har fått flickor nämligen!
Hur gamla var era barn när ni hämtade dem?
Tack för svar! Intressant! Kanske lika vanligt med pojkar då!
Jag tänker mig ju en flicka hela tiden, kanske för att så många här på internet har flickor från SA.
Medan min man tänker sig att vi ska få en pojke. Kanske blir så automatiskt.
Jag hade nog tänkt mig att de är minst 6 månader. Min väninnas dotter är 6 månader nu och då tänker jag att så litet kanske vårt barn är när vi får det =)
Tack Nanashi för info! Den statistiken hade jag missat. Så överlag kommer det fler flickor, men det skiljer inte så mycket.
Har ni sett den här bloggen?
http://adopterafransydafrika.blogspot.com/
Intressant! Särskilt statistiken i höger spalt.
Ni som ihar adopterat men inte röstat där kan ju göra det!
Förresten alla ni som adopterat från SA, har ni fått träffa den biologiska mamman?
I vissa fall kanske man får göra det har jag läst om bio-mamman vill.
idag har vi köat hos AC i 8 månader. Så vi har en bra bit kvar innan vi får bli föräldrar. Men om vi hade stått i Sydafrika kön hade vi stått näst sist på plats 26.
Igår natt drömde jag att vi fick en pojke i Sydafrika. Han var så underbar! Äntligen hade vi blivit föräldrar. Känslan var underbar. Han kanske var !½ eller nåt, han kunde gå iaf. Min första sydafrika-dröm...