Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Hej!

Idag ringde jag till AC för att fråga hur läget är. Kajsa sa att det har kommit 12 bb i år. 2 familjer har väntat sedan februari, 2 familjer från i mars och någon i från april, sen några familjer från i maj månad. Så då är det ca 5 familjer som har väntat över 1 år nu. Av de 4 senaste barnbeskeden har 2 barn varit 2 år och ska fylla 3 i år, De andra 2 ska fylla ett i sommar.

Glad påsk alla ni som följer tråden!

• gracel79

Hej

Jaha, sa hon 13 bb för några dagar sedan till dig och 12 bb i torsdags till mig. Då hade hon nog inte helt koll, undra vilket som stämmer, även om det inte är så stor skillnad. Jaja, hoppas på fler snart i vilket fall som helst:)

• gracel79

Hej!

Upptäckte precis att programmet klädkod, som precis gått på kunskapskanalen ikväll var ifrån sydafrika. Vet inte om det går i repris eller om det finns att se på svtplay. Själv såg jag inte hela inslaget, men det jag såg kan jag rekomendera.

Nu har det som jag har förstått det kommit 15 barnbesked i år, så det rullar på:)

• gracel79

Hej GreenGal

Har ni inte kommit framåt i kön alls? Det var tråkigt att höra. Då hoppas jag att ni snart får skicka till ett annat land. Vilket land lutar det åt för er del?

• gracel79

Hej Hjärtelängtan!

Så glad för er skull, tänk man vet aldrig när de ringer! Nu har vi väntat 15,5 månader och visst är det tungt. Förra gången, när vi fick vår dotter, hade vi flyt och väntade endast 7 månader. Så är det, vi vet ju att när samtalet än kommer så är det så rätt! Tack för att du delar med dig!

En liten kille, det verkar som att det är många pojkar i år  bland barnbeskeden.

• gracel79

Hej!

Läste i en tråd i forever families facebook grupp att en familj snart ska åka ner och hämta sin dotter. Vet inte när de fick det beskedet, men det var roligt att läsa i alla fall.

Hoppas, hoppas på fler besked snart. Idag stod det i vår lokaltidning att, ett gäng från sydafrika är här och filmar. Det stod att de tyckte det var kallt här, för de hade precis åkt i från ett 30 grader varmt, vårigt, Johannesburg. Skulle inte vara fel att åka dit nu!

• gracel79

LindiweSA skrev 2011-09-15 11:29:46 följande:
    Jag har alltid drömt om att få åka till Sydafrika på våren, det ska ju vara den vackraste tiden. Jag läste också om familjen som snart ska åka ner och hämta sin lite större flicka (för visst var det i diskussionen om bärsjalar/selar som du såg det gracel79?).  Spännande att det rör sig lite, även om det inte alltid syns här,  eller på afrikalistan och ACs blogg.

Ja, det var i den diskussionen jag såg det.

• gracel79

Hej

iVantansTider at Wordpress skrev 2011-09-15 13:26:23 följande:
    Oj, har det kommit ett till bb alltså? Vet ni nå när de fick beskedet och när de ska åka?
    Vad roligt att det rör på sig! Blir så glad!  
    Vet inte mer än att de skrev att de snart ska åka, får se kanske dyker de kanske själva upp i denna tråd.

Såg att Danmark hade fått ett BB, en familj åkte ner i går.
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2011-09-18 14:19:32 följande:
    Är det någon som planerar att gå på någon av Soweto Gospel Choirs konserter i höst? Jag skulle ha gått om inte maken skulle på tjänsteresa precis då och 19.30 är ju lite för sent för att dottern skulle kunna följa med.
    Vi ska gå, om inte biljetterna är slut när det närmar sig, Vill ju inte köpa biljetter nu, för vi hoppas ju såklart på att vara i SA när konserten är. Vi var på en korsert under deras förra turné, skulle gärna ta med vår dotter denna gång, men vet inte om hon orkar efter en dag på förskolan.

Hoppas på flera BB i veckan nu, funderar på att slå en signal till AC i slutet på veckan, har inte ringt den på över en månad nu. Jag delar med mig här om vad de säger.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!