Inlägg från: SouthAfricamamma |Visa alla inlägg
  • SouthAfricamamma

Sydafrika-tråd!

gracel79 skrev 2012-04-05 11:13:23 följande:

Vi fick en pojke som fyller 1 år i maj! 

SÅ fantastisk!
    Gratulerer igjen, en sønn og lillbror!
    Nyt tiden!

Kan jeg spørre om når dere skal være i Sør-Afrika?

Godt å se dere som har ventet lenge endelig får bb!

Håper vi kommer etter snart ;o)        
  • SouthAfricamamma

Er det flere uker siden sist tildeling til Sverige nå?

Norge fikk en tildeling fra Pretoria i slutten av april, da var det 7 månder siden siste tildeling fra Pretoria...

Håper snart det løsner i Pretoria, nå er det frustrerende tregt derfra :(    

• SouthAfricamamma

Norge har 23 par i Sør-Afrika nå, hvor mange som ligger i Pretoria vet jeg ikke, da mange har papirene sine i CapeTown.

Vi har hatt papirene i Pretoria i nesten 18 månder. 

De som fikk bb hadde hatt papirene i Pretoria i 22 måpnder tror jeg.

Det har kommet 6 bb fra CapeTown, men det hjelper jo ikke oss  som venter fra Pretoria.      

• SouthAfricamamma
    iVantansTider at Wordpress skrev 2012-05-06 16:25:34 följande:
    Måste fråga, vem är det som väljer om pappren ska hamna i Pretoria eller Cape Town? Är det abba som förmedlar barnen i Cape Town också?? Vi i Sverige får inte välja vart pappren ska skickas, och vad jag vet har det inte kommit barn till Sverige från Cape Town på jätte länge...

Det er Abba i Pretoria som sender de fleste par videre til Cape Town.  Det er Abba som formidler fra CT også. Norge får flest barn fra CT. Men vi som har hentet barn i Pretoria tidligere, reiser til Pretoria igjen, samt at noen førstegangsadopterende også får bb fra Pretoria. Jeg tror det er bare Norge som får barn fra både Pretoria og CT. Men det kommer ikke så mange bb i året uansett, i fjor kom det kun 14 bb fra Pretoria og CT tilsammen. 9 fra CT og 5 fra Pretoria...
  • SouthAfricamamma
    Längtande SA skrev 2012-05-29 17:16:42 följande:
    Jo! Det är vi :O) Vi är så lyckliga! Äntligen! Hoppas att det ska komma fler barnbesked nu!

Gratulerer så mye! Er det deres første barn? Vil du fortelle hva dere fikk? Flört Nyt bildene og forberedelsene til Sør-Afrika tur!  

Er det noen som vet hvor lenge de som har ventet lengst i Sverige har hatt papirene i SA nå? Vi har hatt papirene i SA i 18 mnd.  
  • SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-06-07 18:59:44 följande:

Har ni hört om något bb till Norge de senaste veckorna? Det har kommit tre till Danmark de sista tre veckorna och det har visst kommit ett till Finland också. Jag har inte hört om något svenskt bb sen Längtande SA fick sitt för två veckor sen. Det verkar ha kommit igång lite bättre nu i alla fall. Hoppas att det ska komma fler bb imorgon. 

Ingen til Norge...
  • SouthAfricamamma

Er det et sted man kan følge med på bb til Nederland og Tyskland?

• SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-06-10 18:54:51 följande:

Jag vet inte, har inte undersökt det. Finns det någonstans där man kan se om det kommit bb till Norge?
    Imorgon är det måndag igen, och några bb har ju kommit på måndagar så jag håller tummarna för att det ska komma något till Sverige och Norge nu.

Verdens Barn i Norge oppdaterer sin statistikk den første dagen i måneden. Da kan man se hvor mange bb som kom måneden som gikk.

Håper veldig det kommer fler bb snart, både til Norge og Sverige!  
  • SouthAfricamamma

Grattis med bb! SÅ vanskelig å vente så lenge før dere får reise, det er jo ikke vanlig fra SA. Håper dere snart får lillebror i armene deres i vakre SA!
    Vil du fortelle hvor gammel gutten deres er?  

• SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-08-23 16:58:27 följande:
    Enligt vad vi fick höra idag så kan det komma någon familj nästa vecka. Här i SA räknar de med att det ska komma ungefär 10 familjer för att adoptera under september, vet inte hur fördelningen ser ut över länderna. Håller tummarna för att det ska komma några svenska bb snart  (och ett norskt).

Heldige dere som er i Pretoria nå! Skulle gjerne vært der jeg også! Håper inderlig vi også snart får reise, selvom vi er norske Flört Nyt tiden i SA! Har dere overtatt barnet deres? Eller skjer det på mandag? Hvordan er været og temperaturen i Pretoria nå?
  • SouthAfricamamma
    Flybe skrev 2012-08-24 09:47:03 följande:

Tänkte på er när jag skrev inlägget och la till att vi hoppas på ett bb till Norge snart också. <3
    Vi har haft lillebror i vår vårdnad sen den 14 augusti och sen i onsdags är han vår på riktigt, nu är det bara en massa pappersarbete kvar. Det var jättekallt när vi kom ner, det hade snöat dagen innan vi flög ner, det var mellan 5 och 7 grader kallt i badrummet på nätterna! Men nu är det varmt och skönt, det blir väl ungefär 10 grader på nätterna, men på dagarna har det varit mellan 22 och 28 grader den sista veckan, lite för varmt för mig. Det är vår nu och det blommar överallt, fåglarna flyger omkring och kvittrar och om en vecka blir det officiell sommar. Det är torr och skön värme. Lillebror är så fin och busig! Allt har gått jättebra, Lizl, Heidi och socialarbetaren är alla förvånade över hur bra det går. Det känns som om vi alltid har haft lillebror nu.
    Önskar så att det ska få komma några bb till alla er som väntar snart.
    Og jeg tok den til meg <3 Tusen takk!!! :o)
    Høres deilig ut med 22-28 grader, sier ikke nei takk til en reise til Pretoria og varmen nå!

Så deilig at alt går bra med lillebror. Håper det går bra med storesøster også, sikkert uvant å ha en lillebror å dele mamma og pappa med.

Krysser alt for at det kommer flere bb nå, vi er KLARE, både store og små i vår familie.

Nyt oppholdet i SA, og familielivet!         
  • SouthAfricamamma

Jeg leser på et barnehjem i SA, at en gutt på 13 mnd har fått ny mamma og pappa i Sverige i dag. Grattis! Hjärta

• SouthAfricamamma

Vi har fått en lillebror! Reiser til SA om to uker. Tenk at vi endelig skulle få vår etterlengtede tredjemann. Vi svever av lykke.

• SouthAfricamamma

Er det noen i Sverige som har fått bb i det siste? Vi reiser til SA om to uker, mens et annet norskt par reiser om en uke... Gleder oss til SA i oktober, sol, varme, og til å bli kjent med lillebror!

• SouthAfricamamma

Det er vist to norske par som reiser ned neste uke, også kommer vi etter den 27. september :o)

Det hadde vært topp om
    det kom noen med barn, og gjerne fra Sverige ;o) Vi har to gutter på 7 år, som lurer på om det er noen barn å leke med der.... De skal så klart leke med lillebror på 2 år (får han på 2 års dagen) men, det er jo litt ok med barn på dems alder ;o)))

Takk for gratulasjoner!

Så bra at turen hjem gikk fint Flybe! Er litt spent på flyturen med guttene på 7... Vi får ha med div aktiviteter....  

• SouthAfricamamma

Hei, en liten hilsen fra Pretoria.

Det reiste hjem en svensk familie på freddag, og det kom en ny svensk familie hit denne uken.

Jeg pratet med Martie her om dagen, og hun fortalte at abba hadde to tvillingpar som skulle få nye foreldre snart. Det ene tvilingparet skulle til Sverige, det andre husket hun ikke hvor skulle... Spennende tider for dere i Sverige ihvertfall!

Her er det godt og varmt!

I morgen får vi besøke lillebror, og på fredag får vi han til oss for alltid!

Vi er fem par som får barna våre på fredag: vi fra Norge, et fra Sverige, et fra Danmark og to fra Nederland.          

• SouthAfricamamma
    februari72 skrev 2012-11-18 13:46:15 följande:
    Jag såg på AC´s sida att tre Sydafrikafödda barn kom hem med sina familjer igår. =)

Det er en og samme familie som har kommet hjem med tre søsken, de var i Sør-Afrika samtidig med oss... 

Ellers så spurte jeg da vi var på barnehjemmet om alle de andre små som var der. De lå i hver sine senger og sov formiddagsluren sin. Svaret jeg fikk da var, mens de pekte bortover på omtrent alle barna: "sweden, sweden, sweden, sweden, sweden... Men som de sa; "De i Sverige vet ikke det enda"... Så, tydeligvis et barnehjem som tildeler mange barn til Sverige.

Ellers fortalte Martie om et tvillingpar som også skulle til Sverige...   

Svar på tråden Sydafrika-tråd!