Sydafrika-tråd!
Ylva L skrev 2011-11-09 11:15:00 följande:
TACK för era svar. jo jag vet det här med att man också skall orka sen när man väl får barnet, men om man inte ens e säker på att det blir ngt barn hur skall man då orka vänta. Varje dag efter 18 m är en tortyr och väntetiden borde ju ändras, jag menar får vi bb innan jul och får åka i jan då är det 22 m för oss och det e så otroligt lång väntan. Enda som hjälper just nu är ett bb som aldrig kommer, det kan ingen psyolog hjälpa en med. Visst hoppas man på att man e matchad men får vi inte ett barn till jul, kommer jag ej stå ut, alla mina vänner har barn, dop och barnkalas har jag inte gått på på flera år, alla frågar i ens omgiving men kommer inte det där barnet ngn gång, hur lång tid kan det eg ta, hur lång tid som helst eller? Man har hållt ut så länge, efter 12 m kände man ju sig redan trött på väntan eftersom vi känner flera som fått bb efter 3 m och sedan sitter man själv här efter 19m.Därmed inte sagt att jag inte förstår er frustration, försöker bara se lite positivt på situationen i stort.