• Heavy

Sydafrika-tråd!

Jag och mannen stod i popcornbåset på fredagen Det var en UNDERBAR helg trots att vi missade lördagskvällen

..
  • Heavy

Berätta gärna! Vi pratade lite med Heidi och Charlotta vid sidan av men hade tyvärr inte tid att stanna. Berätta gärna ifall vi missade något

• Heavy

Åhhhhhhh GRATTIS!!! Så underbart!!! Och en liten prins

Vad var det som gjorde att ni fick vänta så lång tid på RB? Det är väl jätte ovanligt att man får vänta så länge?

Varm kram!    

• Heavy

Det låter UNDERBART och självklart kommer han att bli en perfekt lillebror

• Heavy

Vi stod i förrgår på plats nummer 30 och vips så var vi på nr 27 i går 3 nummer  på en dag är inte illa.  Solig

Jag pratade med en vän i gårkväll som äntligen blev uppringd av AC igår. Dom + 2 till familjer plockades bort från listan igår och får nu skicka sina papper. Dom säger ju inte gärna så mycket på AC men läget ser väldigt positivt ut där nere nu och äntligen så tror dom att det ska kunna gå åt rätt håll!

• Heavy
    Flybe skrev 2012-09-15 17:33:12 följande:
    Undrar om det betyder att det kommit fler bb igår. Hoppas det. :)

Hoppas! Tydligen så har dom nya domstolarna börjat komma igång och många barn är matchade men man väntar på det sista innan dom kan meddela familjerna i bla Sverige. Så uppfattade jag det men min info är ju "andra hands" information
  • Heavy

Det verkar lugnt med BB men det rör på sig där nere! Vi har klättrat upp ytterligare ett par steg. Nu är vi på plats 23 och vi började på plats 34 i Juni! 11 platser på 4 månader!!!!

• Heavy

GRATTIS! Härligt nu får vi hoppas att även svenska kön går framåt!

• Heavy

Åh vad bra! Ibland vill man bara ha information oavsett vilken Tack och hoppas hopps att det är er tur snart!

• Heavy

Halloj på er!

Nu rör det rejält på sig i kön i alla fall, vi har gått från 22 till 11 på bara några veckor

Tydligen ska SA sluta sammarbeta men några länder men dom behåller Sverige som sammarbetsland. Det betyder fler barn till oss!!! 

Nu måste det snart komma en hel drös med BB

HEJA HEJA HEJA!!!!          

• Heavy

Tack!

Ja 2,5 är är näst intill omänskligt att vänta! Logiskt sätt så borde ju även bb-tiden minska rejält också.
    Tyvärr så vet jag inte vilka länder det handlade om... 

Trevlig helg! 

• Heavy

HÄRLIGT!!!  Nu har vi gått från 11 till 8 på en vecka. Det är helt GALET!!!

4 till Finland verkar ju kanon bra! Nu måste det dra igång här med! Var beredda!  Skrattande

• Heavy

God kväll i stugorna

Hur står det till här inne? Är alla fortfarande väntande?  Jag hoppade in i den här gruppen för ca 2-3 år sen och äntligen har vi fått skicka ner våra papper och väntar barn på riktigt Vi har haft papperna i SA i 3 månader.

Det vore kul med lite statusuppdateringar, hur går det för er andra? Hur länge har ni väntat?

Ha en fin kväll!

• Heavy

Hej på er!

Är det någon som vet varför dom har höjt väntetiden från 6-18 månader till 12-18? Det är ju så trist när det går åt det hållet!

• Heavy

Cillis75 : Tack för att du delar med dig Hur lång skulle väntan vara enligt info på AC när ni fick barn efter BB efter åtta månader?

Tack, vi får hoppas att det går fort

Apropå den ändrade väntetiden så frågande jag Margret och fick nedan svar:

Tack för mail. Ja vi tror att väntetiden kommer att vara 1-1,5 framöver. Hur det blir i ett enskilt ärende går dock inte att säga eftersom Abba inte går i turordning. Anledningen till att vi höjt gränsen för tiden är att Abba och vi arbetar intensivt just nu för att få familj till äldre barn och/eller barn med i förväg kända särskilda behov. Vi har också drygt 30 ansökningshandlingar hos Abba just nu, bland annat för att flera av dem är öppna för dessa barn. Det innebär dock att väntetiden troligen blir längre för dem som är öppna för de yngsta barnen och barn som inte har kända särskilda behov - vilket är de flesta av ansökningarna som vi skickat. Har ni fler frågor kring detta får ni gärna höra av er igen.

Varma hälsningar Margret

Svar på tråden Sydafrika-tråd!