• Flybe

Sydafrika-tråd!

Qermit skrev 2012-02-27 13:27:09 följande:
    Stor kram till er!

Jag tycker att det känns så jobbigt att de inte kan få minsta vink om varför det dröjer så. Vad är det som händer därnere egentligen?! Just nu känns SA som ett mycket osäkert adoptionsland...

Ja, som det är i dagsläget så rekommenderar jag inte SA som adoptionsland. Sorgligt eftersom det fungerat så fint så länge. Lite grann känns det som att så snart vi får våra papper skickade till landet så tillstöter det massor med problem. Det var likadant förra gången. :(
  • Flybe

ingen som hört något idag heller? Sparkar till den centrala myndigheten lite och hoppas att det hjälper.

• Flybe

Den här veckan måste det hända något. Kram till er som väntat så länge.

• Flybe

Hoppas att du har rätt Qermit. Undrar om det har hänt något idag. Annars får vi hoppas på morgondagen.   

• Flybe

här har telefonen varit tyst hela förmiddagen, men dagen är ju inte slut än. Hoppas att den har ringt hos några av er andra. Kram

• Flybe

Drömde i natt att Abba ringde och bad oss skicka ner vår N till SA för att de ville vara säkra på att hon och vår lillebror skulle bli ett bra syskonpar. Vi skulle få hämta dem om några veckor. Vi gick med på det, och sen började världens kamp för att få tillbaka vår dotter. Vi fick till slut hämta barnen när N fyllt 20 år och lillebror 18.
    Snacka att min hjärna (och hjärta) har det jobbigt med den här väntan. Hoppas att det är över snart (och i natt får N sova i vår säng så att jag kan krama henne om drömmen kommer tillbaka!) .

• Flybe

Ser på ACs sida att kötiden för väntan i Sverige ändrats till närmare 4 år nu :(  (för visst har det stått 3 år där förut?).  Om inte vi skickat när vi gjorde det skulle vi nu varit på plats åtta att få skicka. Tacksam över att våra papper är i SA nu, även om även denna väntan är tung, men att halka neråt i kölistorna måste vara hemskt.

Jag är också tacksam över att de inte ändrat väntetiden i landet, då får vi hoppas att både Abba och AC tror att väntetiderna kommer att stabilisera sig.
    Måndagskram till alla som väntar och längtar.    

• Flybe

Sen vi anmälde oss till AC som sökande igen så har det gått 3 år och 6 månader. Om vi får vänta 21 månader på bb så kommer vi också att ha väntat 4 år på att få bb (och får vi vänta så länge är det inte säkert att vi hinner hem innan medgivandet går ut.) Säger som dottern: Snigelbajs och rävrumpa att det ska vara så långa väntetider och så mycket strul i SA.

• Flybe
    gracel79 skrev 2012-03-06 09:58:47 följande:
    Tänk att situationen kan ändra sig så fort. När vi fick vår dotter tog hela proceduren för oss 1 år och 11 månader. Nu är vi uppe i 4 år och snart 1 månad. Skulle man starta nu skulle det alltså kunna ta upp till 6 år, 4 år i sveige och nästan 2 i SA...............

Ibland blir jag orolig att det ska stoppa totalt, även om jag inte tror det innerst inne.

Nu behövs det en klump BB, så vi kan andas ut lite och hoppas att det flyter på. I nuläget finns väl ingen svensk familj hos Abba i SA.     

Tog det bara 1 år och 11 månader med väntan på att få skicka pappren för er? Med dottern tog det 2 år och 7 månader för oss. Vi anmälde oss till AC 2006 i januari. Sen tog vår utredning ganska lång tid för att det var kö till föräldrautbildningen och sen blev det sommar. Vi fick vänta ungefär två månader från att vi fick vårt medgivande till vi fick börja samla papper. Sen fick vi vänta 14 månader på bb. Tyckte det tog en evighet då, nu får vi vara glada om vi klarar oss under 4 års väntan. :(
    Håller tummarna för att det ska komma flera bb den här veckan.
  • Flybe
    Längtande SA skrev 2012-03-08 07:49:27 följande:
    Tyst Tyst.....
    Har frågat min frågor till Birgitta.... men alltså inte fått nåt svar än...

Stor kram och enorm styrka till alla väntande... Det behövs i alla fall här... <3

Hoppas att du får svar snabbt. Stor kram till dig också!

Såg att Birgitta lagt ut en liten söt pojke på Barn söker föräldrar, under förra året tyckte jag att hon ofta gjorde det i samband med att det kom bb. Så nu har mitt hopp växt. Hoppas att det ska komma bb till åtminstone några som har väntat länge den här veckan, gärna idag.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!