• Olive1

4 missfall.. Finns det hopp?

Hejsan hörni!

Skönt att höra att man inte är ensam om detta... Jag är mitt i mitt 5. missfall nu (på ca 1 1/2 år) - har en dotter som är 3 år. Trodde verkligen det skulle funka den här gången...=( men kände flera dagar innan VUL att något var fel, dels fick jag bruna flytningar och sedan började brösten ömma mindre o s v så det kom inte som en chock när vi väl var där i a f.

Vi har gjort en utredning i den offentliga vården men har nu fått remiss till en privat läkargrupp eftersom den offentliga utredningen inte visade något fel. Den här privata läkaren verkar väldigt inriktad på att hitta en LÖSNING och det känns bra. Vid nästa graviditet ska jag få blodförtunnande medicin (minns dock inte vad den hette) direkt från början och funkar inte det så kan man pröva med kortisonsprutor. Har bara varit på ett första besök än så länge (då när vi skulle göra VUL för att se hjärtslagen på denna gravidititet...men tji fick vi....) men det känns som sagt bra. Ska tillbaka om två veckor och då ska vi gå igenom mer exakt vad man kan göra vid nästa graviditet.

Annica P: vad är alla de olika medicinerna för? Blodförtunnande förstår jag  men det var flera olika...?

Stor kram till er båda!!

• Olive1

Bettan B: vad menar du med det här? "(kolla upp skk vad ni än gör; TSH får INTE överstiga 2,0!)" Vad är skk och THS...?

AnnicaP: jag hade inte heller några missfall innan mitt första barn.

marieh: Jag hade också grymt ont i magen i går kväll marieh men jag känner mig precis som du "glad" att det kommit igång. Känner även igen mig i att vara avtrubabd men envis. Efter ett visst antal MF orkar man inte bli ledsen på samma sätt längre. Jag ser bara framåt!

Jag undrar hur många mediciner man kan ta samtidigt utan att det är farligt... man vill ju liksom pröva ALLT bara för att det ska funka...!

Irriterar mig också på att de inom vården hela tiden säger att "jamen, ni har ju ett friskt barn, då är chansen stor att det kommer att fungera nästa gång... eller hur!?

Vore trevligt att följas åt i detta - och förhoppningsvis får någon/några/alla ett glatt besked snart!!

Kram!

• Olive1

Jag ska definitivt ta med mig BettanBs lista till läkaren nästa gång - superbra ju! Den här gången kommer jag INTE bara sitta och nicka snällt och hålla med läkaren - kommer ställa vissa krav!  

Brukar läkarna inte vilja skriva ut Prednisol och varför inte i så fall...?

• Olive1

Hej!

Nu har jag varit på mitt första planeringsbesök hos läkaren. Mitt missfall är överstökat - skönt ändå när kroppen klarar av det hela själv. 

Det jag ska göra nu är att nästa gång jag plussar så hämtar jag ut Fragmin (en spruta om dagen) och Progesteron (vaginatorer morgon och kväll) på recept och börjar ta direkt.  

Jag frågade om alla de mediciner som har diksuterats i den här tråden men läkaren varnade för att man kan få oönskade bieffekter om man blandar för mycket... Hon ville inte ens ge mig kortison samtidigt som Fragmin...

Jag kommer att ta folsyra och prenatal vitaminer också utöver Fragmin och Progesteron.

Så nu hoppas jag på att denna kombination ska vara min "fix" som ger oss ett mycket efterlängtat syskon till vår lilla tjej...

Kram på er!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?