4 missfall.. Finns det hopp?
Hejsan hörni!
Skönt att höra att man inte är ensam om detta... Jag är mitt i mitt 5. missfall nu (på ca 1 1/2 år) - har en dotter som är 3 år. Trodde verkligen det skulle funka den här gången...=( men kände flera dagar innan VUL att något var fel, dels fick jag bruna flytningar och sedan började brösten ömma mindre o s v så det kom inte som en chock när vi väl var där i a f.
Vi har gjort en utredning i den offentliga vården men har nu fått remiss till en privat läkargrupp eftersom den offentliga utredningen inte visade något fel. Den här privata läkaren verkar väldigt inriktad på att hitta en LÖSNING och det känns bra. Vid nästa graviditet ska jag få blodförtunnande medicin (minns dock inte vad den hette) direkt från början och funkar inte det så kan man pröva med kortisonsprutor. Har bara varit på ett första besök än så länge (då när vi skulle göra VUL för att se hjärtslagen på denna gravidititet...men tji fick vi....) men det känns som sagt bra. Ska tillbaka om två veckor och då ska vi gå igenom mer exakt vad man kan göra vid nästa graviditet.
Annica P: vad är alla de olika medicinerna för? Blodförtunnande förstår jag men det var flera olika...?
Stor kram till er båda!!