• Satchel

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej vänner,
    jag har haft två identiska missfall senaste året; i v8-9 börjar jag småblöda i några dagar, senare blir den något kraftigare, jag sätter mig och väntar på akuten, får ett VUL och läkaren konstaterar att utvecklingen avstannat i vecka 6

Kaakis - Nu var jag på ett uppföljande möte på MVC och då frågade jag läkaren om vi behövde vänta innan vi provade igen. Hon sa precis som du hört att "är kroppen redo så är den" och med tillägget "kör på direkt om ni käner att ni orkar psykiskt".
    Jag frågade då varför BM förra gången sagt att vi skulle vänta en menstruation, då log hon lite och sa med glimten i ögat att  "det är bara för vi inom vården vill ha ett menstruationdatum att utgå ifrån så vi vet hur vi ska räkna. Men om vi inte vet i vilken vecka du är, så kan vi ju ta reda på det både via VUL och genom att mäta hormonnivåer" .
    Jag ville att hon skulle göra en utredning men hon menade att eftersom vi har ett barn (en dotter född 2006) sedan tidigare och eftersom jag blivit gravid två gånger senaste året så menade hon att vi "nog bara haft otur vid delningen". Däremot skulle jag få lämna ett blodprov om ett par veckor, och då ska de kolla min ämnesomsättning. Läkaren menade att om det provet ser OK ut så kommer de inte göra fler tester.

Lycka till nu allihop, jag håller tummarna för oss och vi är ala värdefulla <3

• Satchel

Kaakis - vad bra att du hittat en sån bra läkare!
    Det låter ju väldigt lovande. Kram

• Satchel

Härligt att läsa om de som lyckas till slut

Är det nån som vet hur länge efter MF som man har tillräckligt hög hCG-nivå för att testa positivt på grav test?
    Jag har hört allt från två veckor till två månader....men vilket stämmer? 

• Satchel

Håll tummarna, nu har jag plussat efter två mf i år! Jag vågar inte vara glad, eftersom jag fått mf i V8-9. Men det kanske är dumt? Jag borde kanske glädjas och tänka tredje gången gillt ? Är nu i vecka 6.

• Satchel

Tack allihop! jag har bestämt mig för att vänta barn och inte vänta missfall.
    Har fått tid privat för vul i V8, känns bra eftersom det är då det brukar gå fel för mig. Men nu håller vi tummarna för att jag får se ett pickande hjärta istället

• Satchel

Grattis timoa! Håller tummarna!!!!
    På måndag har jag vul. Hoppas hoppas hoppas!

• Satchel

Nämen timoa, jag beklagar verkligen! vad sorgligt styrkekramar till dig.

Jag hade dock tur idag! Fick se ett hjärta på den lilla varelsen, som var 18 mm lång. Läkaren bedömer att jag är i V8+2. Hurraaa!
    Kan nu inte bestämma mig för om jag ska fortsätta privat (där jag var idag) eller om jag ska skriva in mig på Mvc?

• Satchel

Åh hurraaaaaa !!!
    Vad glad jag blir
    Det är vår tur i år!
    Själv var jag på RUL igår, och allt såg bra ut. Fick datumet för BF justerat till 13/6, så nu är jag i v18+2.

Stort grattis marieh!

• Satchel

Marieh - neeeeej!!!! Jag beklagar verkligen!!!
    f-n vad orättvist. Massa styrkekramar till dig!

• Satchel

Hej! Har inte varit inne här på ett tag, men här i tråden har det hänt grejer - håller fortsatt tummarna för er alla!
    Är så tacksam för här fortsätter graviditeten som planerat, går in i v27 idag. Verkar vara en betydligt livligare bebis än vad jag kan minnas att vår dotter var - full fart därinne, särskilt om jag spelar musik.
    Kram till er allihop!

• Satchel

Marieh - trist att det var så dyrt att fortsätta m örterna! Jag tror jättemkt på akupunktur och zonterapi så jag tror det kommer gå finfint dock även utan örter.
    Massa kramar, du är så tapper!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?