4 missfall.. Finns det hopp?
Hej vänner,
jag har haft två identiska missfall senaste året; i v8-9 börjar jag småblöda i några dagar, senare blir den något kraftigare, jag sätter mig och väntar på akuten, får ett VUL och läkaren konstaterar att utvecklingen avstannat i vecka 6
Kaakis - Nu var jag på ett uppföljande möte på MVC och då frågade jag läkaren om vi behövde vänta innan vi provade igen. Hon sa precis som du hört att "är kroppen redo så är den" och med tillägget "kör på direkt om ni käner att ni orkar psykiskt".
Jag frågade då varför BM förra gången sagt att vi skulle vänta en menstruation, då log hon lite och sa med glimten i ögat att "det är bara för vi inom vården vill ha ett menstruationdatum att utgå ifrån så vi vet hur vi ska räkna. Men om vi inte vet i vilken vecka du är, så kan vi ju ta reda på det både via VUL och genom att mäta hormonnivåer" .
Jag ville att hon skulle göra en utredning men hon menade att eftersom vi har ett barn (en dotter född 2006) sedan tidigare och eftersom jag blivit gravid två gånger senaste året så menade hon att vi "nog bara haft otur vid delningen". Däremot skulle jag få lämna ett blodprov om ett par veckor, och då ska de kolla min ämnesomsättning. Läkaren menade att om det provet ser OK ut så kommer de inte göra fler tester.
Lycka till nu allihop, jag håller tummarna för oss och vi är ala värdefulla <3