• annojb

4 missfall.. Finns det hopp?

Iod82 - var kan man få tag på b50 komplex från innate respons? Finns dessa i hälsokost butiker eller vet du ngn sida på nätet? Jättetacksam för svar! :0) Hittade denna tråd av en händelse, fick mitt första (o förhoppningsvis sista) mf i måndags och jag beklagar verkligen till er alla som dessutom varit med om detta fler gånger! Miljoner styrkekramar till er!! TS - Blev rörd till tårar av ditt TS inlägg i rubriken att det äntligen gick vägen till sist! Är så glad för din skull och önskar dig varmt lycka till! ja, till er alla så klart! Ger hopp! Tänkte dock höra med dig om du även tog proggisar och fragminsprutor även denna gång du lyckades eller om du fick ngn annan behandling eller dylikt! :0)

• annojb
    lod82 skrev 2012-08-08 21:41:41 följande:
    www.greatlife.se går det att beställa ifrån. Den enda hälsokostbutik som säljer Innate´s produkter är Nature i Motala. Rekommenderar verkligen att köpa det märket. I över 1 år har jag tagit zink- och magnesiumtillskott  i högdos från både Holistic och Thorne som ska var två stora välkända märken men det hände absolut ingenting med mina värden, bytte till innates produkter och värdena gick upp på en månad och det med normaldos. Sen så har jag lärt mig oerhört mycket om kost och kosttillskott genom att bla läsa på deras hemsida.
    Förjäkligt med missfall oavsett hur många man har haft men en tröst till dig är att det som många utav oss här har drabbats av är väldigt ovanligt och att det oftast efter ett eller två missfall går vägen..

varmt tack för länken! skall gå in och beställa! har som sagt "bara" haft 1 missfall än så länge (hoppas det stannar på endast 1!!) men har en känsla av att det kan bli tufft för oss med våra försök till att få en tvåa och tänker att det är värt ett försök med det jag själv tror på! :O)

vad jag förstod på dig åt du själv dessa b50 denna gång du plussade och nu verkar det ju gå vägen! Håller mina tummar! :O)
  • annojb

Iod82 - beklagar att jag inte läste på bättre, måste förväxlat dig med ngn annan i tråden o trodde att det gått vägen, förlåt! Håller mina tummar för nästa gång massor! Har nu beställt hem b complex men undrar, vet du om jag fortfarande skall fortsätta med min folsyra iaf och bör jag även fortsätta med min b12 som jag alltid måste äta (o har ätit sedan många år tillbaka pga av min ständiga b12 brist)? Vet du om det är ok att blanda de olika vitaminerna eller bör man hålla sig till ett? Tack för hjälpen och återigen, varmt lycka till!

• annojb

Iod82 - varmt tack för ditt svar! Du verkar vara en "hejare" på detta! Tänk, har under sååå många år ätit b12 av den syntetiska varianten utan att ens tänka på om det fanns andra bättre alternativ! Konstigt att läkarkåren inte är mer pålästa på alternativen! På greatlifes hemsida läste jag ju även att de rekommenderar en att inte äta den variant, cyanokobalamin... Äter 1 mg/ dag så det är ju lite mer än vad b complexet har i sin uppsättning men skall definitivt gå in och läsa mer om metylkobalamin! Skall nu in o grotta ner mig ytterligare om detta! Fick i våras även reda på att jag hade extremt lågt järnvärde och var även inne på reserverna o nallade visst - inte alls bra menade min läkare o skrev ut 4 tabletter per dag... Äter nu "bara" 2 per dag... Har även spottings ca 1 vecka innan mens och utreds nu om jag kanske har lågt progesteron eller rent av, svag äl. Har under våren stressat som en galning och inte alls mått bra, ätit och motionerat dåligt etc... Så nu börjar det så smått gå upp för mig att allt kanske beror just på att jag inte tillför det kroppen behöver... Min kropp har väl troligtvis ropat på mig att ngt inte är bra men jag har inte lyssnat tillräckligt noga. Inte konstigt då att jag inte kunde få behålla min graviditet isf (om nu detta kan vara en orsak?!)! Hur som, känner mig inspirerad nu och hoppas det går vägen nästa gång istället - och ja, så klart för alla er andra oxå! Håller tummar o tår för er! Kram!!

• annojb

Rae - vilken story och varmt tack för det hopp du ger! :0) Precis som du skriver, kanske inte är kuren som funkar på alla men helt klart värt ett försök, isf i mina ögon! Har i fredags beställt hem b complex från innate response och ser team emot att börja med dessa under morgondagen! :0)

• annojb
    MissBoring skrev 2012-08-27 19:46:46 följande:
    En fråga ang B50 kan man äta folsyra och omega 3 ihop med dem? Å de B50 som man kunde köpa på Greatlift, dom va inte syntetiska??

hoppar in här eftersom jag smygläser här lite då o då...

MissBoring - vad jag förstått är de B50 som du kan köpa på greatlife (innate response) inte syntetiska och därmed att föredra. Tror du kan ta dom tillsammans med omega 3 men fick förklarat för mig att man inte behöver ta folsyran eftersom B50 redan innehåller 400 mcg folat (som är det rekommenderade värdet).

sen ser jag att folsyran innehhåller 500 ug... är detta detsamma som 500 mcg?
    Ngn som vet?
    blev lite orolig nu med tanke på att jag slutat med folsyran till förmån av B50...
  • annojb
    annojb skrev 2012-08-27 20:32:46 följande:

hoppar in här eftersom jag smygläser här lite då o då...

MissBoring - vad jag förstått är de B50 som du kan köpa på greatlife (innate response) inte syntetiska och därmed att föredra. Tror du kan ta dom tillsammans med omega 3 men fick förklarat för mig att man inte behöver ta folsyran eftersom B50 redan innehåller 400 mcg folat (som är det rekommenderade värdet).

sen ser jag att folsyran innehhåller 500 ug... är detta detsamma som 500 mcg?
    Ngn som vet?
    blev lite orolig nu med tanke på att jag slutat med folsyran till förmån av B50...

hittade nu detta när jag googlade:

The minimum, routine, recommended daily intake of folic acid for women before conception, and during the first 3 months of pregnancy, is 400 micrograms (written as 400 ug, or 0.4mg).

med andra ord... ja, det bör räcka då med B50! så läser iaf jag ut det hela! :O)
  • annojb
    MissBoring skrev 2012-08-27 20:43:21 följande:
    Tack, de står bara B complex men innehåller 8 B-vitaminer, är det den som ni menar?? tyckte den lät riktigt bra å om jag inte behöver ta Folsyran är det toppen för den är snart slut iaf!

japp - B complex är detsamma som B50 complex! :O)
    jag äter iaf 1 st B compelx från Innate response per dag då jag läste att det kunde förbättra ens chanser.
    värt ett försök iaf tänker jag! :O)
    lycka till!
  • annojb
    Annica P skrev 2012-09-11 10:50:07 följande:
    Lycka SoligHjärta!!
    För en vecka sedan föddes flickan som jag inte vågat hoppas på under hela graviditeten! 4,5 år tog det från att spiralen togs ut, via 5 MA tills den sjunde graviditeten lyckades (nr 1 gick också bra). Vi kommer aldrig att få reda på om det var sammanväxningar i livmodern, andra fysiska problem som fixades av någon av de nya "åtgärderna" eller bara slumpen. Denna gång slopade jag medicinerna som inte hjälpt tidigare. Kort kur kinesiska örter (fick avsluta pga illamående), progesteronkräm ProgesterAll från ÄL och Fructus femina (danskt "babyklister") var det nya denna lyckade graviditet.

Jag är fantastiskt tacksam för den kontakt jag haft med er på Familjeliv. Den här tråden har gett så mycket stöttning och det är så viktigt att veta att man inte är ensam. Många som varit med här har lyckats få sina efterlängtade barn och jag hoppas innerligt att det går vägen för er som är kvar. Massor av kramar och lycka till!
    åhhh, vilken lycka! får glädjetårar när jag läser! Hjärta
    stort grattis Annica P!

får man fråga vad det var för "åtgärder" som man gjorde på dig och även, hur länge smörjde du dig med Progesterall?
    fick själv mitt första mf för dryga månanden sedan, är nu gravid igen och ber till högre makter att detta lilla pyre får stanna!
    smörjer med progesterall och äter b complex.

• annojb
    Annica P skrev 2012-09-12 12:37:09 följande:
    Tack för grattis! Ja, det är helt underbart.

annojb: Grattis till ny graviditet! Håller tummarna hårt för att det går hela vägen.

Åtgärderna denna gång var alltså enbart de tre nämnda ovan. ProgesterAll smörjde jag från ägglossning den månaden vi blev gravida sjunde gången och fram till två veckor innan beräknad förlossning.

Tidigare historia inkl medicinering och operationer efter hysteroskopi (kopierad från annan tråd):

*AnnicaP: 1 barn 2004, sedan 5 MA i v 8-10
    MA 1 aug 2008 - skrapning
    MA 2 jan 2009 cytotec och skrapning. Smärre utredning visade kardiolipinantikroppar. Ordinerad Trombyl och TrioBe kontinuerligt samt Progesteron och Fragmin 2500 vid grav.
    MA 3 jan 2010 efter pergotime med ovan mediciner. Kroppen skötte sig själv. Större utredning visar inget, ej heller antikroppar.
    MA 4 sept 2010 efter pergotime och samma mediciner plus prednisolon 20 mg. Kroppen skötte sig själv. Nytt test visar inga antikroppar. TSH 1,8 tidigare test visade 2,5. Krävt hysteroskopi som visade sammanväxningar i livmodern, opererad två ggr.
    MA 5 april 2011. Medicinering: Trombyl 75 mg, Fragmin 5000 IE, prednisolon 10 mg, progesteron 2 st/dag och TrioBe. Konstaterat missfall v 7, tog 4 v innan kroppen stötte ut det hela (påverkat av en sen kur kinesiska örter?).
    Pos test 27/12-11, graviditet nr 7! Skippar medicinerna som inte hjälpt tidigare. Kort kur kinesiska örter, progesteronkräm ProgesterAll från ÄL och Fructus femina (danskt "babyklister"). Frisk, perfekt flicka född 120904!!

varmt tack Annica för ditt svar!
    ja... jag hoppas så att pyret får stanna denna gång, man känner efter hela tiden och är så rädd att det inte skall finnas ngt där inne...

blir så varm i mitt hjärta att du nu äntligen fått din lilla tjej till sist!
    Du är en sann inspirationskälla när det kommer till att ge hopp samt om hur stark en kvinna kan vara i sin längtan efter ett barn! Hjärta
  • annojb
    Mamma77 - åh, tusen styrkekramar till dig!!! håller tummar o tår att gulsoten lägger sig snart och att du kan få njuta av din sessa! Hjärta låg själv inne med vår sessa, då 5 v. gammal, i över 3 v nu i somras och vet hur jobbigt det är! man känner sig såå ensam och man blir smått bitter att inte få njuta av sin lilla bebis som de andra får göra.

lider med er andra som kämpar och skickar styrkekramar till er med! håller alla tummar i världen!

Che - ha ju följt din resa genom bla denna tråd och håller alla tummar för er!! denna gång måste det gå!!!    
  • annojb
    Che - vilken kämpe du är!! håller allt för dig och din lill nu!!!! Hjärta
  • annojb

Åh Che, får glädjetårar här hemma i soffan för er skull! Som ni kämpat! Denna gång skall det bara gå!!!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?