Annica P skrev 2012-09-12 12:37:09 följande:
Tack för grattis! Ja, det är helt underbart.
annojb: Grattis till ny graviditet! Håller tummarna hårt för att det går hela vägen.
Åtgärderna denna gång var alltså enbart de tre nämnda ovan. ProgesterAll smörjde jag från ägglossning den månaden vi blev gravida sjunde gången och fram till två veckor innan beräknad förlossning.
Tidigare historia inkl medicinering och operationer efter hysteroskopi (kopierad från annan tråd):
*AnnicaP: 1 barn 2004, sedan 5 MA i v 8-10
MA 1 aug 2008 - skrapning
MA 2 jan 2009 cytotec och skrapning. Smärre utredning visade kardiolipinantikroppar. Ordinerad Trombyl och TrioBe kontinuerligt samt Progesteron och Fragmin 2500 vid grav.
MA 3 jan 2010 efter pergotime med ovan mediciner. Kroppen skötte sig själv. Större utredning visar inget, ej heller antikroppar.
MA 4 sept 2010 efter pergotime och samma mediciner plus prednisolon 20 mg. Kroppen skötte sig själv. Nytt test visar inga antikroppar. TSH 1,8 tidigare test visade 2,5. Krävt hysteroskopi som visade sammanväxningar i livmodern, opererad två ggr.
MA 5 april 2011. Medicinering: Trombyl 75 mg, Fragmin 5000 IE, prednisolon 10 mg, progesteron 2 st/dag och TrioBe. Konstaterat missfall v 7, tog 4 v innan kroppen stötte ut det hela (påverkat av en sen kur kinesiska örter?).
Pos test 27/12-11, graviditet nr 7! Skippar medicinerna som inte hjälpt tidigare. Kort kur kinesiska örter, progesteronkräm ProgesterAll från ÄL och Fructus femina (danskt "babyklister"). Frisk, perfekt flicka född 120904!!
varmt tack Annica för ditt svar!
ja... jag hoppas så att pyret får stanna denna gång, man känner efter hela tiden och är så rädd att det inte skall finnas ngt där inne...
blir så varm i mitt hjärta att du nu äntligen fått din lilla tjej till sist!
Du är en sann inspirationskälla när det kommer till att ge hopp samt om hur stark en kvinna kan vara i sin längtan efter ett barn!