• annlis72

4 missfall.. Finns det hopp?

Hejsan!

Hoppar in här på tråden om det går bra??

Har skummat lite i tråden och känner att jag är i samma sits som ni andra och hoppas verkligen våran tur kommer oxå!

Har 3 mf bakom mig från 2012. Mf nr 1 (v9) 31/12, 2011, Mf nr 2 (v8+) 22/5, 2012, Mf nr 3 (v6) 29/9, 2012.
    Har fått mf-utred. via landsting men det visa inget förutom att jag är APC-recistant. men inga åtgärder förens v.12 då trombyl skulle sättas in. De har skyllt på min ålder, har fyllt 41 i år.

Jag har problem med min sköldkörtel och äter levaxin sedan 2 år tillbaka. Mina tsh värde har legat allt från 1,9tills nu låg de på 2,8 men det är inget fel på den säger de och har inte med mina mf att göra.

Tycker vi inte har blivit tagna på allvar via landstinget och har nu vänt oss till privat och där hände det lite.
     Fick Trombyl redan insatt nu 75 mg, har fått ta om mina tsh och via min husläkare har vi högt dosen levaxin till 75mg. De har tagit antikroppar, för det hade de inte tagit på mig och de kollar även fsh, amh och progesteron. De kolla även min sambos spermier nu. Har fått pergotime till nästa mens för "bootsa" på ägglossningen.
    Har inte fått svar på proverna än och känner mig lite nervös och tiden bara rinner iväg för oss.

Har lite funderingar på det här med prednisolon och progesteron, ska nämna det till läkaren när han ringer om provsvaren, kan väl inte skada att man provar även om svaren är bra??
    Har krämen progersteron all hemma och funderar på att börja med den om jag skulle plussa, använde den vid sista mf så då hjälpte den ju inte, men kan ju vara värt att testa igen.

Går även till en naturläkare och tar örter, bla för min sköldkörtel och för fruktbarheten.
    Min kropp har varit i obalans och behövde stärka upp både lever, binjurar och sköldkörtel och är de i obalans och trötta så orkar inte kroppen att hålla kvar en graviditet.
    Vet inte om det hjälper men det kan ju inte skada heller!!

Är det någon mer som har ätit naturmediciner och det lyckats för???

AnnicaP: läste någonstans att du varit inne på naturmediciner, försökte läsa på din sida men kom inte in. Kan du nämna lite hur du gjort, och vilka preparat du andvänt??

Känner mig lite depp emellanåt och detta tär verkligen på förhållandet, glädjen liksom har försvunnit!Gråter
    Ibland vill jag bara ge upp, det är inte meningen att vi ska lyckas, men samtidigt vill jag tro att vi oxå kommer dit med ett litet pyre i famnen Glad

Vill lyckönska alla här inne som är gravida och som fått barn!!

Kram

• annlis72

Hej!

Che: Ja så möts vi här oxå Glad. Beklagar ditt mf, lider med dig ! Hoppas du får svar i Aten vad som är fel eller inte! Vi får väl hoppas att allt är okej, men annars att de kan hjälpa er!

Hade jag haft pengar så kanske jag skulle behöva åka dit oxå, men jag testar den alternativa medicinen, och så har jag inte mannen med mig riktigt. Det känns som om han inte orkar så mycket till och vill nästan ge upp. Allt hänger i luften, blir vi någon familj eller ej, vart ska vi bo, ska vi börja titta på hus eller ej, allt är en enda ovisshet!! 
    Vi har inte fått några svar på några prover ännu, men har pratat med min husläkare och få ta om alla sköldkörtelsprover (TSH 2,6) och se om han vill höja mitt levaxin lite till. Tror det är den som spökar nämligen och naturläkaren är inne på det oxå och att binjurarna inte är i balans.

Mamma77: Fy vad hämskt med så många mf, hur har du orkat dig igenom dessa?? Men vad jag förstår nu så är du gravid och jättegrattis. Hur har du lyckas nu, gjort något speciellt eller fått hjälp?? ( Har inte läst alla trådar så jag har säkert missa en massa info)

AnnicaP: Tack för din info och jag har läst på din sida, är lite intresserad av dessa kinesiska örter, vad de heter och om jag kan nämna det till min naturläkare. Ja, trombyl fr v 12 tyckte den privata läkaren oxå var konstigt och satte in det med en gång. Det var därför vi vände oss till en liten privat klinik för att få ett andra utlåtande vad för chanser vi har att fixa detta själva eller om vi behöver hjälp. Alla de prover som jag ifrågasatt landstinget att de inte tagit, tog nu den privata läkaren. Bl a nya TSH, Antikroppar, FSH , AMH och progesteron. Sambon får även lämna spermie prov.
     Har man inte kollat allt så kan man ju inte veta om något är fel eller ej, sa den privata läkaren!! Och det har jag sagt hela tiden oxå, men inte ville de lyssna på oss, för vi är ju över 40 så våra chanser att bli gravida räknas tydligen inte.
    Det är väl nu om någonsin man behöver ALL HJÄLP man kan få, för vi har ju tiden emot oss!! Det måste verkligen vara fel på systemet någonstansGlad Eller hur??

Äter nu levaxin 75mg, Trombyl 75mg, kalcium/D-vitamin, en multivitamin tablett som innehåller olika mineraler och 400 Folsyra, Lite naturpreparat och örter för att stärka upp kroppen (lever, binjurar, sköldkörtel, och fruktbarheten bla Agnus Cactus)
    Har fått pergotime utskrivet att ta vid ev nästa mens, hoppas verkligen jag inte behöver använda den Glad
    Har bim nästa v någon gång to-lö och vid ev + så kommer jag börja smörja med Progesteron All oxå. Kan ju inte skada.

Blev ett långt inlägg detta, men en fråga oxå hur har Ni gjort med koffeinet, har ni slutat med kaffe och te eller dricker ni det ? Läste någonstans att man skulle minska koffeinet eller helt sluta om man ville bli gravid. Vet inte om det är hum bug, och man blir snart snurrig på allt man läser vad man ska äta och dricka och inte !!

Mycket med tankar går runt i huvudetGlad

Kram

• annlis72
    Snusann skrev 2013-05-30 14:27:59 följande:
    Hej...

Ny här på denna tråden.... Har inte läst alls mycket men det låter som att många är gravida. Är det någon som fortfarande försöker efter många missfall?

Haft tre missfall på rad nu, ytterligare ett innan jag fick sonen 2010...

Skitjobbigt.    

Hej!

Jag är kvar oxå, men inte heller gravid än.

Är 41 o inga barn sen innan. Haft 3 missfall raken, första nyårsafton 2011. Vi har försökt i snart 2 år.

Inga direkta fel hittas på oss.
  • annlis72
    che71 skrev 2013-05-31 08:51:48 följande:
    mitt första missfall var på Nyårsafton 2010

Snart blir det vår tur!!!

Kram

Ja, nu är det verkligen våran tur att lyckas

Kram
  • annlis72
    che71 skrev 2013-11-06 10:23:35 följande:
    Kub imorgon då 13+3

Hoppas så att det går bra!

Håller tummarna att det går bra
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?