4 missfall.. Finns det hopp?
Hejsan!
Hoppar in här på tråden om det går bra??
Har skummat lite i tråden och känner att jag är i samma sits som ni andra och hoppas verkligen våran tur kommer oxå!
Har 3 mf bakom mig från 2012. Mf nr 1 (v9) 31/12, 2011, Mf nr 2 (v8+) 22/5, 2012, Mf nr 3 (v6) 29/9, 2012.
Har fått mf-utred. via landsting men det visa inget förutom att jag är APC-recistant. men inga åtgärder förens v.12 då trombyl skulle sättas in. De har skyllt på min ålder, har fyllt 41 i år.
Jag har problem med min sköldkörtel och äter levaxin sedan 2 år tillbaka. Mina tsh värde har legat allt från 1,9tills nu låg de på 2,8 men det är inget fel på den säger de och har inte med mina mf att göra.
Tycker vi inte har blivit tagna på allvar via landstinget och har nu vänt oss till privat och där hände det lite.
Fick Trombyl redan insatt nu 75 mg, har fått ta om mina tsh och via min husläkare har vi högt dosen levaxin till 75mg. De har tagit antikroppar, för det hade de inte tagit på mig och de kollar även fsh, amh och progesteron. De kolla även min sambos spermier nu. Har fått pergotime till nästa mens för "bootsa" på ägglossningen.
Har inte fått svar på proverna än och känner mig lite nervös och tiden bara rinner iväg för oss.
Har lite funderingar på det här med prednisolon och progesteron, ska nämna det till läkaren när han ringer om provsvaren, kan väl inte skada att man provar även om svaren är bra??
Har krämen progersteron all hemma och funderar på att börja med den om jag skulle plussa, använde den vid sista mf så då hjälpte den ju inte, men kan ju vara värt att testa igen.
Går även till en naturläkare och tar örter, bla för min sköldkörtel och för fruktbarheten.
Min kropp har varit i obalans och behövde stärka upp både lever, binjurar och sköldkörtel och är de i obalans och trötta så orkar inte kroppen att hålla kvar en graviditet.
Vet inte om det hjälper men det kan ju inte skada heller!!
Är det någon mer som har ätit naturmediciner och det lyckats för???
AnnicaP: läste någonstans att du varit inne på naturmediciner, försökte läsa på din sida men kom inte in. Kan du nämna lite hur du gjort, och vilka preparat du andvänt??
Känner mig lite depp emellanåt och detta tär verkligen på förhållandet, glädjen liksom har försvunnit!
Ibland vill jag bara ge upp, det är inte meningen att vi ska lyckas, men samtidigt vill jag tro att vi oxå kommer dit med ett litet pyre i famnen
Vill lyckönska alla här inne som är gravida och som fått barn!!
Kram