Ninnin
För att svara enkelt på vad immunologiska orsaker till missfall är så kan man rätt och slätt säga att det på något sätt skulle kunna innebära att det är immunförsvaret som angriper embryot och att det därför blir missfall. Detta kan tom triggas igång efter att man fått ett barn eller efter ett missfall.
Själva har vi gjort 8st ivf då vi är oförklarligt barnlösa. Vi har alltid fått toppembryon tillbaka och därav har vi börjat fundera på vad som är orsaken till att det aldrig går vägen. Detta har lett oss dit vi är idag då det har kostat både tid och pengar med alla eterforskningar
Det finns olika vägar att gå
Antingen så kan man åka över till england och ta prover eller så kan man ta kontakt med RF direkt i Chicago och skicka blod dit. Det handlar inte om att sjukvården här inte vill hjälpa utan att de inte KAN. Utomlands betalar man själv för sin vård och jag antar att en del av pengarna går till forskning. Jag kan hålla med om att det är typiskt att den forskningen inte är vedertagen här än men det kommer nog att komma, om det så dröjjer fem tio eller tjugo år. Forskningen går ju hela tiden framåt men det tar tid.
Jag har själv aldrig ens fått plus på stickan men jag kan föreställa mig vilken enormt utsatt situation ni befinner er i och hur stressande det är då jag själv känner samma sak fast jag inte ens blir gravid trots 4,5 år av försök både hemma och med IVF utan förklaring.
Jag vill absolut inte pracka på er någon lösning på problemen bara säga att det finns alternativ till vård utomlands
För de som är intresserade säger jag bara LÄS BIBELN av Alan E Beer. Det är nästan ett måste för att förstå något överhuvudtaget då kontakterna med läkarna utomlands ofta är ganska korta och man får betala för minsta lilla fråga man vill ställa.
Lycka till vad ni än bestämmer er för att göra!!!!!