• Granada

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej alla.
    Sitter här mitt i mitt 3:e MA (2 ofostriga och ett som avstannat i vecka 8). 39 âr gammal. Som sagt, finns det hopp? Har 2 friska barn 5 och 6 âr gamla. Bor i Spanien och vet inte vilken hjälp vi kan fâ med utredning och sâ men det fâr bli lite längre fram. Ska försöka leta mig fram info i trâden men den är lâââng! Har ni tips pâ bad som kan av galet (kanske bara otur...) sâ skriv gärna.

• Granada

Har läst en massa inlägg och vilka kämpar ni är. Vet inte om vi kommer försöka igen, är rädd för att det ska blir "värre", typ sena missfall
    Är det nâgon som vet om orsaker bakom MA och MF skiljer sig? Om man har MA sâ verkar det ju inte vara sâ att kroppen "stöter" bort fostret det gâr fel av andra orsaker, eller har jag fel?

• Granada
    arasall skrev 2014-03-17 21:50:35 följande:
    Hej!
    Jag är 36 år gammal och jag skrev i den här tråden i augusti, när jag fick mitt fjärde missfall (V6 (naturlig graviditet), v11 (naturlig graviditet), v6 (ivf, färskförsök, pga att vi efter andra missfallet inte blev gravida på 18 månader) och V8 (FET)).

Sedan vi började försöka för mer än fyra år sedan har jag haft fyra missfall, vi har utretts för varför vi inte får barn (utan resultat) samt en missfallsutredning efter tredje missfallet, där man inte heller hittade något. Den här hösten, efter missfallet, gjorde vi två till FET, utan att jag blev gravid.

Månaden efter, en ganska stressig månad (mycket på jobbet, inte så mycket sömn etc.) så blev jag gravid, naturligt. Jag är nu i v 22, och börjar så smått hoppas på att det kan fungera.

Jag ville bara säga att det kan finnas hopp. Jag kan inte hitta någon förklaring till varför det verkar gå bättre denna gång, jag tror bara det är slumpmässigt. Ett bra ägg, jag vet inte. Vi får hjälp i denna cykel (Boråsstudien), äter trombyl eller placebo. Men jag har ändå en känsla av att det inte är det som gör det. Jag tror att det bara var så att det gick den här gången.

Kram till er alla!
    Tack för positivt input vecka 22 är bra, grattis Glad . Har den känslan med, att "slumpen" avgör om alla bitar faller pâ plats. Är inne pâ 4:e försöket och hoppas bli gravid snart och inga fler MA/MF please!!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?