• miap01

4 missfall.. Finns det hopp?

Kikar in här. Är just uppe i min tredje ofostriga graviditet och ska skrapas imorgon.
    Vi har två barn sedan tidigare, bad har hänt sedan dess? Varför fungerar det inte nu?
    Vi får väl inte jättemycket hjälp då vi har två barn tillsammans.
    Jag undrar bad ni som kämpat med så många mf och MA har fått för hjälp.
    Vet ni vad det var som slutligen gjorde att det gick vägen för er.
    Önskar att få lite kött på benen så jag kan kräva vissa prover och viss behandling.
    Grattis till alla er som fått er långt efterlängtade bebis, och kämpa på ni andra, det är värt det i slutändan.

• miap01

Arasall: tack för dina svar. Jag har tagit lite prover i och med att det tagit så lång tid att bli gravid också. Men sköldkörteln är det inget fel på, jag hade lite taskiga resultat på hormonproverna, så tanken var att ang skulle få pergo utskrivet, men blev visst gravid innan vi han få det.
    Enl gyn har varje ny graviditet nya förutsättningar, så vem vet kanske lyckas vi en dag.
    Men visst borde det finnas fler prover att ta, det märkliga är ju bara att vi har två barn sedan tidigare tillsammans. Men kroppen förändras ju.
    Bara man vågar hoppas och orkar kämpa vidare så ska det bara få vägen en dag.
    Och ett stort lycka till, hoppas verkligen denna graviditet resulterar i en fin bebis för er! Kram

• miap01
    adnils skrev 2013-09-21 23:41:09 följande:

Vad hjälper trombyl mot?

Ska göra vul på fredag för att se hur allt ligger till. Blött lite sen i tisdags, dock inga klumpar så kanske det finns ett liiitet hopp.

Hur lång tid tog det för er att få missfallsutredning och hur länge höll den på?

En del missfall tros orsakas av flera små, små blodproppar. Tror att trombyl är för att tunna ut blodet och motverka dessa. Men det är bara vad jag tror, kan inte svara säkert.

Lycka till på ditt vul!
  • miap01
    adnils skrev 2013-09-21 23:41:09 följande:

Vad hjälper trombyl mot?

Ska göra vul på fredag för att se hur allt ligger till. Blött lite sen i tisdags, dock inga klumpar så kanske det finns ett liiitet hopp.

Hur lång tid tog det för er att få missfallsutredning och hur länge höll den på?

Hur gick det på vul:et idag. Hoppas verkligen det gick bra!
  • miap01
    adnils skrev 2013-09-27 22:34:08 följande:

Det gick bra!!

Såg ett litet hjärta slå :) Är dock en vecka mindre än vad jag räknat, så 6+4 idag.

Läkaren sa att jag skulle räkna min graviditet som normal trots mina småblödningar. Är så ofantligt glad!

Ett stort grattis. Vad härligt att höra att allt såg bra ut!
  • miap01

Den största kampen för mig nu, är mig själv. Alla tankar och känslor som snurrar. Orkar jag fler misslyckande, klarar vårt förhållande fler misslyckande? Kommer jag kunna leva med ett beslut som innebär att vi inte försöker mer...

Jag tror jag vet svaret på en fråga, och det den viktigaste. Det är att jag kommer ångra mig i resten av mitt liv om vi inte kämpar för detta.

Just nu är det tungrott fortfarande blödningar efter skrapningen inte helt negativa gravtest heller.

I slutet av oktober ska jag på återbesök för att ta nytt cellprov sedan koniseringen i somras.

Jag kommer kräva hjälp och åtgärder!!!

Vissa dagar är allt nattsvart andra ser jag ett ljus. Bara tiden kan utvisa hur det blir och jag hoppas innerligt att vi alla får våra efterlängtade bebisar!

Ett stort grattis till plus och lyckade vul, måste det gå vägen denna gång.

Denna tråd gör mig sorgsen, men ger mig också ett stor hopp om att vi ska lyckas!

• miap01

Mina missfall har varit runt v 12, eller rättare sagt så har jag skrapats då efter att det upptäckts med hjälp av ul. Mitt första hade jag innan barnen kom och det var i v 15, sen två friska barn och nu 3 missfall på rad ett i v 8 och två skrapningar i v 12.

Både jag och mannen har lämnat blodprover för kromosomanalys och jag har tagit em. det andra prover som vi förhoppningsvis får svar på på onsdag. Efter det första missfallet efter att vi fått de andra barnen tog det oss över ett år att bli gravida igen, bara det är olidligt att tänka på. Kan ju bli så igen. Tiden går ju, man blir inte yngre men längtan och frustrationen blir större. Hur orkar man??

• miap01
    Haja skrev 2014-01-16 06:07:40 följande:

Plussat igen, livrädd men glad! Vi har i alla fall inte svårt att bli med barn. Har inte ens haft mens sedan sista missfallet.

Ett stort grattis! Försök att njuta, även om det är med skräckblandad förtjusning.
  • miap01

Tror väl att även jag plusat igen 4 månader efter skrapningen av mitt senast MA. Imorgon blir det ett digitaltest så får vi se vad det säger. Vågar inte ställa min in på att jag är gravid, men kanske är det fjärde gången som det ska gå. Fick även svar på proverna att jag inte bar på anlag för att få proppar, och även våra kromosomprover var bra. Kan ju bara hoppas nu. Någon gång ska det ju bara gå hela vägen!

• miap01

Börjat med vagitorer gulrkroppshormon igår, hoppas de hjälper något.

Har inga som helst gravidkänningar än tyvärr. Illamående har aldrig varit så välkommet som det är nu.

• miap01
    Den lilla M skrev 2014-01-23 17:53:20 följande:

Miap01 jag håller alla tummar och tår jag kan för dig!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
    Tack!
  • miap01
    Saftmedbulle skrev 2014-01-23 20:03:47 följande:
    Is i magen...pepp!
    Kämpar verkligen med att ha is i magen....

Och allt pepp är så välkommet :)
  • miap01
    Haja skrev 2014-01-24 16:13:10 följande:

Nu har jag fått svar på koagulationsproverna, det sista frågetecknet i utredningen. De visar inga tecken på antikroppar. Det finns alltså INGEN förklaring till våra tre sena missfall och INGET att göra, enligt läkaren.

Vet inte riktigt hur jag ska ta detta. Å ena sidan är det väl bra att det inte är några fel på oss. Å andra sidan hade det varit väldigt skönt med ett konkret fel och en läkare som säger att nu tar vi tag i det här och sätter in medicinering. Det enda han kunde erbjuda var ett extra ultraljud vid den tidpunkt då fostren troligen dött de tidigare missfallen (MA:s) - dvs. i v. 13-14. Fruktansvärt lång tid att gå i ovisshet. Rynkar på näsan

Jag har också tänkt att det skulle vara lättare att hantera ett "fel" man kan medicinera.

Min läkare har dock skrivit ut proggisar denna graviditet, han menar på att det ändå inte skadar och att det kan ge en bättre skjuts i början.

Förstår din frustration, men någon gång måste det väl bara gå vägen?!

Hoppas på det bästa för er! Kram
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?