• taiträ

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej, jag har 5 missfall i bagaget. Inga fel hittades vid alla undersökningar som gjorts under de år vi försökt. I början blev jag gravid relativt fort (ca 1ggr/halvår) men mot slutet så tog det upp mot ett år för de två sista graviditeterna/missfallen och vi började bli rätt desperata. Vi hade redan efter det tredje tänkt på om IVF skulle vara till någon hjälp men vår läkare sa att det inte skulle hjälpa oss alls och det var ingen idé. Fastän vi sa att vi gärna kunde betala det själva så sa han att vi nog aldrig skulle bli gravida med vårt egna barn och IVF inte var ett alternativ. Dumma som vi var lyssnade vi på honom.

Efter det femte, och på en annan klinik, så blev vi uppsatta på IVF-listan för att åtminstone få in fler försök på kortare tid så att säga. Det gick rätt fort att komma fram, speciellt efter det att vi ringt och meddelat att vi kunde ta återbudstider och även göra det på annan klinik än i landstinget.

Vi blev gravida på första försöket och jag är nu i v28. Det är en livlig kille i magen och än så länge ser att bra ut. Ingen annan medicin utom den som ingår i en vanlig IVF har jag tagit.

Mitt råd är att har man möjlighet så testa IVF privat iaf även fast de säger att det inte hjälper. Vem vet, vi lyckades (än så länge) och det kanske ni oxå kan!

Ge aldrig upp!

Hoppas ur botten av mitt hjärta att det går vägen för Er! <3

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?