• Jessa79

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej,

Det känns som detta kan vara en tråd för mig..

Kort historia: Dotter född 05 med en normal graviditet därefter två sena mf (v16-18) med min dotters pappa under 09-10, varav en graviditeterna var med tvillingar. Båda gångerna har kubtest genomförts med mkt goda resultat. Det enda som konstaterats är att jag drabbades av "infektion som skapar förtidigt värkarbete.

Jag lever nu med en ny man sedan 3 år som inte har barn sedan tidigare och vi har nu bestämt oss för att börja försöka få barn i vår..

Så plötsligt har jag gått från från att ha varit nästintill helt säker på att aldrig mer försöka få barn till att försöka ännu en gång med vetskapen om ett eventuellt framtida plus kommer starta en gigantisk oro.

Har läst i tråden men den är lååång så det kommer ta ett tag innan jag är ikapp. 

• Jessa79
    Haja skrev 2014-01-16 06:07:40 följande:
    Plussat igen, livrädd men glad! Vi har i alla fall inte svårt att bli med barn. Har inte ens haft mens sedan sista missfallet.
    Grattis! Försök glädja dig även om det är lättare sagt än gjort..
  • Jessa79

Hej igen och tack för välkomnandet!

Haja: Skönt med bra resultat på proverna. Har också gjort detta tidigare samt koaguleringstestet. Det senare har jag dessutom råkat göra två gånger eftersom en läkare inte läste min journal ordentligt.

Miap01: Håller tummarna här med!

Idag har jag faktiskt varit på ett läkarbesök för att gå igenom alla mina journaler. Ja, det var ju inte så mycket nytt under solen mer än läkaren sa att det nog mest hade varit "otur"  med mina tidigare mf.. Ja i alla fall så nu är det bestämt att vi slutar med p-piller och försöker få barn. Hemskt läskigt men också spännande så klart :)

• Jessa79

Hej på er!

Skrev här i tråden i februari då jag i bagaget har haft sena missfall och det nu var dags för nya försök. Och det blev ett nytt försök men denna gången ett ma som jag upptäckte i måndags genom tidigt vul annars hade jag trott att allt var frid och fröjd för jag mår fortfarande illa.. Hoppas på skrapning då Cytotec aldrig funkar på mig.

HUR orkar man försöka igen? Just nu känns det riktigt tungt.

• Jessa79

Tack alla för ert peppande!

Det är nu tre veckor sedan missfallet och det har börjat lägga sig lite och ja vi kommer troligtvis försöka igen. Jag har nu fått tre helt olika missfall på rad som enligt läkarna inte finns några likheter emellan så jag får hoppas på att det verkligen är så..

Haja, jag förlorade ett tvillingpar 2009 i vecka 16 (15 +) och 2010 en liten pojke pga "infektion" i vecka 18 (17 +) och så denna gången ett MA i vecka 8 ( dött v 5).

Jag har sedan innan alla mf/ma en dotter som föddes 2005. Dottern föddes i vecka 42 +.Det är väl egentligen det enda sambandet jag kan se mellan alla är att samtliga slutat med en skrapning tom efter dotterns förlossning så blev jag skrapad då moderkakan inte vill komma ut.

Jag fick gå på utredning redan efter mitt andra mf och de hittade inget vilket jag har förstått så här i efterhand är det vanligaste scenariot. I mitt fall refererar läkarna till att jag redan har en dotter så mina mf/ma efteråt är mest "otur" och det borde gå nästa gång. 

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?