Hejsan!
Efter mitt tredje missfall så vände jag mig till en privat klinik för utredning. Jag visste redan att jag hade endometrios, men fick efter första undersökningen även veta att jag har Pco. I mitt län Innebär det att vi blev beviljad 3 IVF försök, men det krävdes också 3 försök innan min äldsta son föddes 2010.
Jag gick under denna tid till kurator, vilket var väldigt skönt, att få prata om sin sorg.
Hela den graviditeten var en ångest/ oro.. var in flera gånger till sjukhuset för ultraljud. Och kuratorn fick som hjälpa mig att ta mig igenom allt.
Jag rekommenderar privat klinik och samtalsstöd, annars hade jag nog inte orkat.. men var även öppen med vänner, släkt osv.. att få stöd är så viktigt!
Lillebror kom till på naturlig väg, bara 3 månader efter födseln. Tror jag bara slappnade av då, för då hade jag fått mitt barn, och enligt läkaren försvinner endometrios under graviditete, så det hade inte hunnit bli några sammanväxningar i livmodern.
Sen skiljde jag mig, träffade en ny man i mitt liv och det blev 6 missfall innan denna graviditet tog sig.