• CN83

4 missfall.. Finns det hopp?

Donum: Gud vad roligt =) Jag håller tummarna. Önskar att jag snart är i samma sits som du =)

• CN83

Är också väldigt glad över att tråden finns då den ger så mkt stöd, tröst och framför allt hopp.

Jag skriver inte heller så mkt just nu för jag har inget nytt o berätta direkt, väntar fortfarande på provsvar från Dr LB.
    Jag har också kännt att jag hamnat i ett tillstånd av likgiltighet, varken glad eller ledsen bara ÄR mest.
    Orkar liksom inte ens bry mej om ägglossning direkt så vi får väl se om det kan bli något ändå ;)

Ninnin: STORT Grattis. Håller alla mina tummar och tår för att det ska gå vägen denna gången =)

• CN83

Donum: Grattis till lyckat vul. Vad skönt att allt såg bra ut. Jag fick äntligen svar på proverna från LB och allt som skulle se bra ut gjorde det och det va ju skönt att veta :). Nästa steg nu är att få ett + nu då. Hoppas bara att det kommer snart bara och att det går bra denna gången nu.

• CN83

Ninnin: håller tummarna för dej imorgon, hoppas verkligen att det går bra. All styrka till dej

• CN83

GRATTIS Ninnin =) visste det =) gud vad roligtSkrattande..

Minus75: Förstår precis hur du känner, alla runt omkring en ska ha barn och det känns som man är den enda som har problem men jag lovar att det måste bli våran tur snart, bara MÅSTE... Styrke KRAM så länge

• CN83

Jag fick också en så kallad cysta senast jag va gravid. min läkare sa att det va dumt att kalla det för cysta när det egentligen är en äggblåsa och det är väldigt vanligt att man får det så inget att oroa sig över Ninnin ;).

• CN83

Välkommen hit Csillag!! Du förtjänar verkligen att det ska gå bra nu. Vilken historia :( jag beklagar verkligen.

För min del är det nu dags att börja försöka igen efter senaste ma t och uppehåll på 3 månader med utredning o allt. Känns faktiskt ganska bra att vi fått vara ifrån allt elände ett tag. Nu hoppas vi på 4e gången gillt.

• CN83
    Csillag skrev 2012-06-17 14:53:27 följande:
    Tack för välkomnandet.
    Tråkigt vi alla räffas under tråkiga omständigheter bara.

Hoppas verkligen du får ditt pluss snart

vad har din utredning visat??Hittade dom varför bebis inte vill stanna kvar?
    Har dom testat ge dej mediciner för att äggen ska fästa bättre os?? 
    Ja det hoppas jag med men framför allt att det vill stanna kvar känns som att det är det riktiga testet.
    Min utredning visade ingenting på varken mig eller min kille.
    Vi har inte testat några mediciner men skall vara med i Lennart Bs studie där man testar om trombyl kan vara en behandlingsmetod mot upprepade missfall. Det som man dock inte vet när man är med i studien är om man får just Trombyl eller placebo.
    Nu känner jag just bara att jag är glad att jag inte behöver åka runt och träffa massa olika läkare utan är fast hos en och samma och det känns jätte bra och tryggt. Känns inte som att man är lika utelämnad och ensam längre.
    Om det dock inte skulle fungera denna gången heller så SKA jag ha Trombyl och ev progesteron har jag bestämt.

Hur e det för dej?? Har du gjort utredning?? Mediciner??
  • CN83

Csillag: visst e det så, psyket kan nog spela roll. Nej vi har inte försökt så jätte länge. Började i augusti förra året och hann med 3 st graviditeter till mars i år så att bli gravida har ju liksom inte varit vårt problem. Tyvärr så hjälper det ju inte om det inte vill stanna kvar.
    Jag känner ändå att nu känns allt bra igen, har återhämtat mig ordentligt, så nu kör vi på med en rond 2 och ska försöka att ta ett steg i taget. Kommer nog att vara svårt dock att inte oroa sig.
    Vilken vecka är du i nu? Fick du mf innan ditt 1a barn?

• CN83

Csillag: Oj oj oj vet inte vad man ska säga mer än hur orkar man???!!
    Tror som du säger att man måste ta en paus ibland för att läka. Tiden läker ju alla sår som dom säger i det stämmer verkligen. Man glömmer smärtan o sorgen och går vidare. Tur att vissa läkare kan vara bra och förstående iaf. Grattis till bröllopsdag imorgon :)

Jag hoppas sååå att vi lyckas nu i dagarna men bara om det vill stanna kvar, annars kan det kvitta.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?