• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Arg!

trodde jag hade grav symtom och en nidblödning men det är värsta mensen, nu 6 dagar innan jag trodde jag skulle testa plus på BIM nu på lördag, jag är besviken.
    Ska kroppen spöka nu?

Hade mitt 4:3 missfall för 1 månad sedan och haft en ÄL efter det, detta ska vara första mensen efter MF..

Jag har nog för brottom och för höga krav på min arma kropp..

Men jag är i alla fall sur!

Hoppet sviktar igen!

• Barbaboo

Tack brudar <3

Tur vi har varandra i den här karusellen, jag hoppas så innerligt att det blir vår tur snart!

Jag tar en dag i taget, blöder som en gris och känner mig utpumpad..

Ha en fin dag alla!

Ps, kanske gjorde jag bort mig som tog 2,5 mg prednisolon på ÄL+8, 2:a dagen jag tog pred så började jag blöda...
    Någon som hört att pred kan orsaka missfall om man sätter in det ca 1 v efter ÄL?

• Barbaboo

Hjälp - Sammanträde önskas!!

Min gyn-läkare ringde upp idag och hon hade i sin tur tagit upp mitt fall i deras sammanträde med IVF-läkare i fredags.

Hon sa att jag inte var ett lätt fall.. tack för den!

Jag fick i min missfallsutredning en tid för att titta in i min livmoder för att se hur mitt myom 3x3 cm sitter.
    Svaret jag fick av min läkare (som sammanträdde med IVF-läkaren då också) var att myomet TROLIGTVIS inte hade med mina upprepade missfall att göra.
    Jag fick fragmin och progesteron utskrivna till kommande graviditet.

Jag gjorde den behandlingen och det slutade också i missfall.

Nu erbjuder de mig en operation för att ta bort myomet ändå, eftersom den sitter lite galet. (Tydligen sitter den där de allra flesta ägg fäster) (varför sa dom inte det förut?)

Operationen ger mig absolut inga garantier att nästa grav lyckas.
    Operationen innebär att jag ska spraya ngn spray som ska försätta mig i "klimakteriet" (vad heter den sprayen tro?)
    Sen gör de operation och efter den ska vi vänta minst 2 månader innan vi kan försöka igen.

Det innebär krassa att vi kan vara igång med verkstad igenom 6 månader..
    Jag fyller 39 i december.

Jag är verkligen tu-delad, den ena rösten säger: äh vi försöker igen en gång så efter det så kan vi väl ta den där operationen.. medans den andra rösten säger: gör det nu!

HJÄLP mig tjejer,, hur tänker ni??

• Barbaboo

Tack tjejer. Ja det är supersvårt och jag är också förbannad över att jag inte blev erbjuden detta för 2-3 år sedan när de upptäkte myomet... :( Men jag vägrar titta bakåt, jag är inte sån person, jag vänder allt till något positivt.

Senast igår önskade jag att jag hade mod att ta en paus från alllt det här ngn månad.. men det vågar jag inte eftersom tiden är knapp.. MEN idag fick jag ju hjälp att välja att ta paus från den mentala stressen som det är att gå i detta vakum.

Mitt inre har bestämt sig.. jag vet vad jag måste göra och jag är inte glad över att behöva göra det men inser nog min lott att jag är jävligt maktlös och gör nog vad jag blir erbjuden..

Men tar gärna emot fler tankar.

Kram och tack!

• Barbaboo

Å Timoa - tack för dina tankar!

Jag har haft sammanträde med mig själv under hela eftermiddagen och kvällen (tillsammans med en vän och min gubbe).

Beslutet landar i att jag just nu inte behöver ta ett beslut, så skönt!

Jag har mens nu, det tar några dagar innan den försvinner...
    Jag har beslutat mig för operation, men osäkerheten ligger nu i om jag ska göra den innan vi gör ett till försök..

Jag har börja behandlat mig med prednisolon, jag har proggisar och fragmin... Kanske ska jag ge det EN chans till innan operationsprocessen...

Jag har några dagar på mig eftersom jag ändå inte vill opereras i december utan i januari, vilket betyder att jag kan vänta till början av november med att spraya...

Ja, jag tycker själv det låter bra tror jag..

Nu måste jag sova så jag orkar jobba i morgon, den här dagen har varit sjukt dryg.

Tjing och tack för alla inlägg!

• Barbaboo

AnnicaP

Den sista graviditeten var med fragmin och progesteron..

Ja det är ju inte enkelt,mina missfall ser olika ut alla 4:

1 MF i v. 7 (ofostrig)

1 MA i v.14 (dött i v 12) (Vill tillägga att jag fick min svin-influensa vaccination exakt när fostret var 12 v och det visade sig sen att fostret dog runt den dagen, svårt att veta exakt. (Klart man undrar om den där jäkla sprutan tog livet av mitt foster)

1 MF i v. 8

1 MF i v. 6 (hade prog och fragmin)

OM man leker med tanken så skulle mitt MA kanske leda till ett barn (jag vet att jag spekulerar här) och då är det ju lite "normalt" att ha ett par missfall mellan graviditeter... så då kanske det skulle kunna gå nästa graviditet :)

Jag lever på HOPPET, mitt enda alternativ :)

ha en fin dag alla!

• Barbaboo

Stackare Ninnin82, lider verkligen med dig!!! Håll ut, ta en dag i taget, det blir din tur på ett eller annat sätt!
    Kram.

• Barbaboo

timoa shit va tungt :( stackars dig.. du klarar det här galant, du har ju oss andra här =) Kram till dig!

Själv har jag blivit HELT besatt i det här.. jag vet varken ut eller in.. det enda jag vet är att jag vill släppa taget och läka min kropp o själ... baby kommer sen, jag bara VET det .. så det är väl "bara" att vara hälsosam och ta reda på vad jag kan göra för att skapa en sån bra miljö för cellerna som möjligt..

Under tiden jag väntar på att få den lyckade graviditeten ska jag försöka leva mitt liv..

Kram och tack för att ni finns här inne!!

• Barbaboo

AnnicaP - Jag håller bara med dig! Att man måste forska och komma med idéer själv! Jag känner mig varken sedd eller speciell när jag är på gyn och det får mig att känna mig dum och ensam.. Hoppas att du får hjälp! Jag gjorde ju en titt i livmodern där de tittade ifall mitt myom skulle sitta olämpligt till, vilket det inte verkade göra, så det är ju bra att de göra sådana undersökningar..

Nu har jag tur som har en extramamma som har en väninna som jobbat på gyn i hundra år och jag ska få åka till henne i november (annan ort) så hon har tagit ut mina journaler och kommer granska dem noga.
    Det som är skillnaden här att jag tror att hon finner ett intresse i att hitta lösningar till mig eftersom det är en "bakant"..

Annars ligger jag lågt med allt nu. Försöker släppa taget lite grann.

Jag har börjat äta vitaminer och tillskott för att bygga upp kroppen igen, jag motionerar, dricker mycket vatten osv osv osv. Försöker VERKLIGEN göra mitt yttersta för att min kropp ska vara en bra miljö för ALLA mina celler..
    Tänker mer holistiskt nu, litar inte bara till läkarkonsten utan tar in mer alternativa metoder. Vilket känns jättebra för mig.

Jag har ÄL nu men kommer inte försöka denna gång, förbereder mig inför nästa ÄL istället.

(Medicinskt så har jag prednisolon, fragmin och progesteron till nästa graviditet)

Så är läget för mig.. Jag är jätteglad att den här tråden lever och jag återkommer med jämna mellanrum för att kolla, men jag är inte så aktiv själv just nu.. måste släppa..

Kramisar.

• Barbaboo

Satchel stort Grattis!! Härligt, du "måste" hänga kvar här och berätta hur det går för dig :)

Härligt att tråden lever.

Nu har jag fått lite trubbel...
    Min luteal-fas har minskat till 7-8 dagar :( Hur fasen ska det nu gå??
    Jag har läst att några tagit progesteron från ngn dag efter ÄL för samma problem, kan det vara något för mig tro?
    Fick min mens igår och ska troligtvis försöka bli gravid vid nästa ÄL, men är ju tveksam pga lutealfasen...

Å jag blir galen, jag har verkligen haft annat att tänka på eftersom jag legat sjuk i en vecka med ngn mag-historia, nu märks det att jag börjar bli frisk eftersom jag börjar fundera på graviditeter igen...

Sen funderar jag på varför min sambo inte fått lämna spermie-prov, det borde ju höra till en ,missfallsutredning kan jag tycka..

Ja det var dagens uppdatering :)

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?