AnnicaP.. Vill bara skicka en kram till dig!! Van faen :( Ge inte upp..
Själv fick jag äntligen träffa en gynekolog igår som gav mig tid och utrymme.
En mycket erfaren kvinna som fyllt 73 år men som älskar sitt arbete och jobbar 1 dag i veckan.
Hon finns inte på min ort men jag åker GÄRNA de 5 mil som krävs för att träffa henne igen.
Denna kvinna är vän till min gudmor, därför fick jag träffa henne när hon hörde min historia och
min erfarenhet kring kvinnokliniken här på orten.
Hon hade gått igenom mina journaler innan jag kom och bekräftade min intuition om att det inte är
mitt myom som är orsaken till mina missfall. Myomet sitter i väggen och buktar inte in mot livmoderhålan.
(jag har blivit erbjuden en operation, för att de på gyn inte vet vad de ska göra mer..)
Kan hända att det är riskabelt om ägget fäster precis just där myomet sitter, men det finns jättestor yta som
det också kan sätta sig. Där kan man ju dra slutsatsen att ibland har man bara otur då det sätter sig vid ett
mindre bra område. Men nästa gång kanske ägget fäster vid de andra väggarna.
Däremot började hon räkna på min cykel.. Hon tyckte det var jättekort med mina 7-8 dagar i lutealfasen och ändrade på min medicinering av progesteronvagitorier. Nu har jag tagit dessa från ÄL istället för +
Det kan ju ha med gulkroppshormonet att göra..(progesteron)
Plus att hon pratade om att sätta in trombyl också, men då viskade jag i hennes öra och sa att jag tagit en fjärdedel Albyl minor från före ÄL och hon nickade och sa okej, det är bra. Då behöver jag inte trombyl. Men från + ska jag ta både fragmin och Albyl. (trombyl)
Så nu ser min medicinering ut såhär:
Albyl minor (en kvart bara)
Prednisolon 5 mg
Progesteron vag, 2 per dygn
Nu vet jag ju att min mens inte kommer att komma tack vare progesteronet, så jag ska försöka hålla mig kall till nästa helg och försöka att INTE testa mig.. hur det nu ska gå.
Så BIM 21/11
Dagens uppdatering!