min 4-åring vägrar gå på toa på dagis håller sig hela dagen, tips ngn????
min son är 4 1/2 år och har varit blöjfri i över ett år hemma (dag och natt) men på dagis värgar han.innan sommaren hade han blöja på dagis stundvis då de visste att han brukade kissa på sig för han skämdes så när han blev blöt, vilket man kan förstå, men gå på toa NEJ.
Vi hoppades att det skulle bli bättre efter att ha varit hemma över sommaren och helt nkelt inte sätta på ngn blöja när han kom tillbaka efter sommaren
. Men han håller sig hela dagen trots att fröknarna frågar eller säger åt honom att gå när de andra barnen går på toa.
nu närmar sig kalla tider och vi måste hitta på ngt,!
vill verkligen inte att han ska behöva ha blöja igen.
vi har testat m att fråga om han kan tänka sig gå om han har egen toaring/ potta, om vi tar m våtservetter att torka toan m (nämnde ngn gång att han tyckte det var äckligt), vi har till o m testat att "muta" Te.x vi kan fira m att att han går på toa på dagis m fika. men ha vill INTE.
Snälla behöver tips o råd han är en väldigt lugn o blyg kille och vill inte att det ska gå så långt att de andra barnen kommenterar ev olyckor för då blir det ännu svårare att få honom att gå
Han går när jag el hans pappa är där dock.
Snälla hjälp, alla tips mottages tacksamt