• adopterad

På vilken ruvardag ska ni testa?

Jag har fått rek test dag 18, men det svarar ju oxå på en av mina frågor, man borde alltså (enligt Decius läkare) kunna testa redan på dag 15 ???

• adopterad

Vilket virr varr....

Det borde ju egentligen vara samma på alla kliniker tycker jag... Det skiljer ju ganska mycket i tiden på våra olika tidsförslag.
    Jag är oxå osäker på vilken dag som räknas som nr 1.

• adopterad

Ok, ska nog ringa min klinik imorrn och kolla. Värt att veta :)

• adopterad

Fattar ingenting, varför är det sååå olika för alla. Det är väl samma behandling för alla och borde vara ett "fakta" för läkarna och klinikerna, precis som alla andra uppgifter som måste vara samma när man håller på med dessa läkemedel och behandlingar....

• adopterad

Har ivarjefall kollat upp med min klinik som är Uppsala att dom själva på kliniken valt att ha TD 18 för att då ska dom som blir negativa i testet troligen fått mens redan och testet visar helt enkelt ett "säkrare" resultat.
    Dom har bytt sin TD både fram och tillbaka men tycker att det fungerar bra med 18 som dom har nu. Visst och såklart kan man se resultat tidigare som hon sa till mej, men man kan kanske inte vara säker att det visar ett korrekt svar då...
    Jaja, ganska logiska svar om man som "ruvare" bara hade tänkt liiiiite längre än näsan räcker :)
    Men det är som ni alla vet inte lätt att tänka klart och det blir lätt många frågor som åker omkring i en när man befinner sig i situationen som sådan.
    Nåväl ytterligare en dag har gått och jag likasom ni närmar er TD (oavsett vilken TD ni har...).
    Har tröstshoppat lite på eftermiddagen, det gjorde gott för själen men lite ont i plånboken :)

• adopterad

asp76: Dom sa att jag skulle räkna ÄP som dag 1, så jag rättar mej väl efter det beskedet. Ska testa nu på lördag och känner mej inte speciellt possitiv då jag tror mej ha känningar av mensvärk. Har haft rejält ont i magen hela dagen och känner mej allmänt down just nu...
    Dom på kliniken tyckte inte att jag skulle ta det negativt då man mycket väl kan gå med såna känslor och ändå vara gravid när man testar. Att man tror hela tiden att mensen ska komma men det bara är ett "falskt" tecken.
    MEN jag har ändå trots deras snälla lugnande ord svårt att tänka possitivt och överhuvudtaget fokusera på jobb och allt runt omkring mej som trots denna ivf rullar på i vanlig vardag. Var en sväng på lindex när jag var ute och shoppade loss igår, gick en snabb omväg förbi babyavd, men det känns konstigt. Så nära men ändå så långt bort... Kunde bara inte låta bli, jag längtar sååå...

Hur mår alla ni andra ruvare egentligen, är det jag som är extrem med alla känslor, tankar, funderingar och frågor. Jag har verkligen inget annat i huvudet, har både "glada" framtidstankar samtidigt som det redan snurrar om när och hur nästa ivf ska bli. Det är ju sjukt ju... Tror man känner efter alldeles för mycket, fast hur lätt är det att låta bli???

• adopterad

asp76: Min mage har betett sej liknande, det var bara igår som jag började få mer ont i magen och idag ännu mer. Just nu är det ganska lugnt men man är ju liksom orolig i hela kroppen.
    Jag har oxå ett arbete som kräver mental närhet och jag gör mitt bästa trots att det är jobbigt. Förstår om det är blandade känslor när din syster plussade idag. Jag har haft en del närstående vänner som hur lätt som helst blivit gravida både planerat och inte planerat, det är svårt att vara glad och att visa det inför andra.

Vi har bara två ivf-försök som vi får genom landstinget, det har tydligen (innan vi började med ivf) dragits in på försöken, det känns lite tungt eftersom det inte precis är gratis att göra behandlingarna... Om det inte tar den här gången som är vårat första så har vi bara ett kvar. Hur många försök har ni gratis? Tycker det är lite lustigt att det är så olika i landet.

• adopterad
    Jag har testdag nu på lördag och har haft "molande" i magen sedan förra helgen. Känns ganska jobbigt men än så länge är det ingen mens... Den här sista veckan har varit jobbigast att vänta...
    Vi har oxå gjort två inseminationer, hade egentligen tre gratis från landstinget men dom lade ned dom behandlingarna på det sjukhus vi har kontakt med så vi fick gå direkt till Uppsala där vi nu gör ivf. Har haft väldig tur, fick endast vänta över sommaren och i juli började jag spraya.
    När ska du testa?
  • adopterad

asp76: Tack, men min mens kom i eftermiddags. jag är såå ledsen. Undrar hur många tårar man kan producera på en kväll...
    Har en grym mensvärk (brukar alltid ha det) och hade som vi skrivit om mina föraningar vart det skulle bära hän...
    Jag känner mej tom, och allt känns meningslöst. Då ska man ladda om igen då, suck. Testade precis som kliniken hade bett mej göra även om jag fått mens, och som väntat - såklart negativt...
    Skulle ha väntat tills imorrn eller lördag om jag inte haft sån hemsk värk, kommer sova gott på starka värktabletter. Men efter flera dagars kraftig magont känns det bara skönt att magen får ett andningsrum och slappna av lite mellan alla kramper.
    Önskar ivarjefall dej asp76 lycka till trots dryga veckan kvar, låt mej gärna få veta hur det går för er! Och hoppas det blir bättre resultat än vad jag fick idag :) Kram!

• adopterad

Ok tack, och tack det samma asp76 Glad kram!

• adopterad

GRATTIS Asp76, vad roligt!!!!!!!!!!!!

Med mej har det väl varit bättre, det är ganska jobbigt just nu. Men man blir ju glad av att det ändå verkar fungera med ivf på andra och varför skulle det inte lyckas för oss då. Så vi hoppas på vårat andra försök. Börjar ju spraya redan 20 okt igen. Så det känns bra trots att kroppen blir rätt sliten när man håller på med sånt här :)

Jag håller tummarna för att allt går vägen för er nu!!! Kram!

• adopterad
    asp76 skrev 2010-10-08 18:39:52 följande:
    Tack så mycket!! Förstår att du har det tungt nu... Önskar så att det fanns en garanti, typ att alla lyckas inom x antal försök, då skulle det kanske kännas lättare. Det är ju ovissheten som känns så tung, tycker jag iaf. Att inte veta NÄR eller ens OM det ska lyckas... Men jag ska hålla tummarna för dig och skicka så mycket positiv energi jag kan Kram
    Tack snälla!!! Kände du på dej att det var possitivt när och innan du testade? Jag menar, man analyserar ju lätt sönder kroppens signaler. Men på nåt sätt kände jag ändå på mej att det inte hade lyckats, jag hoppas verkligen på nästa gång! Det känns spännande igen... Kram kram!!!
Svar på tråden På vilken ruvardag ska ni testa?