• asp76

På vilken ruvardag ska ni testa?

Räknas dagen man gör ET som ruvardag 1? Isåfall har vi fått testdag ruvardag 17, om dagen efter ET räknas som första så blir det ju rd 16.

• asp76

Man kan ju undra om det har med missfallsstatistiken att göra... Om du börjar blöda innan td så kan det ju vara ett tidigt mf men hamnar inte i statistiken eftersom man inte testat än? Och att de vill att resultatet ska vara så stabilt och säkert som möjligt.

• asp76
    adopterad skrev 2010-09-27 21:16:14 följande:
    Har ivarjefall kollat upp med min klinik som är Uppsala att dom själva på kliniken valt att ha TD 18 för att då ska dom som blir negativa i testet troligen fått mens redan och testet visar helt enkelt ett "säkrare" resultat.
    Dom har bytt sin TD både fram och tillbaka men tycker att det fungerar bra med 18 som dom har nu. Visst och såklart kan man se resultat tidigare som hon sa till mej, men man kan kanske inte vara säker att det visar ett korrekt svar då...
    Jaja, ganska logiska svar om man som "ruvare" bara hade tänkt liiiiite längre än näsan räcker :)
    Men det är som ni alla vet inte lätt att tänka klart och det blir lätt många frågor som åker omkring i en när man befinner sig i situationen som sådan.
    Nåväl ytterligare en dag har gått och jag likasom ni närmar er TD (oavsett vilken TD ni har...).
    Har tröstshoppat lite på eftermiddagen, det gjorde gott för själen men lite ont i plånboken
    Sa dom något om vilken dag som räknas som 1? Jag hade också tänkt tröstshoppa lite idag men orkar inte gå ut...
  • asp76

Jag känner igen mig i det du beskriver adopterad! Det  är en extremt jobbig känslomässig karusell, och jag har stundtals svårt att fokusera på annat. Mitt jobb kräver att jag är närvarande mentalt och det är svårt nu för tiden kan jag säga... Men det är ändå skönt att jobba för tiden går ju lite fortare. I vårt fall har allt en extra dimension eftersom vi måste använda donerade spermier, så det har ju varit en egen process att landa i det. Det gör ju också att det inte är lika lätt att köpa sig fler försök när de landstingsfinanserade är slut. Och som pricken över i:et idag så plussade min syster efter FET (de har en son sedan tidigare genom IVF). Jag är jätteglad för deras skull men det är ändå blandade känslor, jag är ju så avundsjuk att jag nästan dör, och längtar så otroligt mycket efter att få bli gravid så det gör ont. Och det är jobbigt att det känns jobbigt om du förstår vad jag menar? Jag blir ju inte lyckligare av om dom inte får några fler barn, det hjälper ju inte mig, så jag vill ju vara BARA glad, men kan inte det just nu...

MEN vi får verkligen hoppas hoppas hoppas och tro på oss själva nu, det kommer att lyckas förr eller senare!! Och mensvärk kan absolut vara ett bra tecken, många vittnar ju om det som ett tidigt tecken! Jag har haft ont till och från sedan i helgen (2-3 dagar efter ET), men inte så att det "moler" hela tiden utan mer som kramper och stickningar som kommer och går.

• asp76
    adopterad skrev 2010-09-28 22:05:47 följande:
    asp76: Min mage har betett sej liknande, det var bara igår som jag började få mer ont i magen och idag ännu mer. Just nu är det ganska lugnt men man är ju liksom orolig i hela kroppen.
    Jag har oxå ett arbete som kräver mental närhet och jag gör mitt bästa trots att det är jobbigt. Förstår om det är blandade känslor när din syster plussade idag. Jag har haft en del närstående vänner som hur lätt som helst blivit gravida både planerat och inte planerat, det är svårt att vara glad och att visa det inför andra.

Vi har bara två ivf-försök som vi får genom landstinget, det har tydligen (innan vi började med ivf) dragits in på försöken, det känns lite tungt eftersom det inte precis är gratis att göra behandlingarna... Om det inte tar den här gången som är vårat första så har vi bara ett kvar. Hur många försök har ni gratis? Tycker det är lite lustigt att det är så olika i landet.
    Vi har oxå 2 försök, så ett kvar efter detta. Vi gjorde även 2 inseminationer före sommaren, som ingick i vår landstingsfinansierade behandlingsserie. Jag har oxå börjat få mer magont i dag, nu är det mer ett molande hela tiden. När har du testdag?
  • asp76

Vi har td 9/10, det känns avlägset än så länge... Tänker varje dag på att tjuvtesta, men min sambo vill absolut inte göra det. Och egentligen vill jag väl vänta också, och leva i hoppet så länge det går, men det är påfrestande att vänta... Men då är det inte så länge kvar tills du ska testa Adopterad! Lycka till!

• asp76

Usch vad tråkigt Adopterad! Lider verkligen med dig. Det är bara att gråta och gråta tills man känner att man orkar hitta nya krafter inom sig att börja tro och hoppas igen. Jag vet inte hur jag själv kommer tackla det om det blir negativt för oss, det kommer kännas fruktansvärt... Tack för dina lyckönskningar, jag hör av mig när jag vet! Ta hand om dig själv nu, kram!

• asp76

Testade igår, på rd 14. Orkade inte hålla oss längre... Det blev POSITIVT!!!! Vi är jätteglada och alldeles omtumlade, kommer ta lång tid innan detta sjunkit in...

Hur går det med dig Adopterad? Har du börjat ta nya tag inför nästa försök? Stor kram från mig

• asp76
    El66 skrev 2010-10-07 19:30:42 följande:
    asp76: Grattis till Gravid  Vad roligt! Var det din första IVF? Önskar dig allt gott!
    Tack så mycket Ja det är första IVF försöket!
  • asp76
    adopterad skrev 2010-10-08 09:58:29 följande:
    GRATTIS Asp76, vad roligt!!!!!!!!!!!!

Med mej har det väl varit bättre, det är ganska jobbigt just nu. Men man blir ju glad av att det ändå verkar fungera med ivf på andra och varför skulle det inte lyckas för oss då. Så vi hoppas på vårat andra försök. Börjar ju spraya redan 20 okt igen. Så det känns bra trots att kroppen blir rätt sliten när man håller på med sånt här :)

Jag håller tummarna för att allt går vägen för er nu!!! Kram!
    Tack så mycket!! Förstår att du har det tungt nu... Önskar så att det fanns en garanti, typ att alla lyckas inom x antal försök, då skulle det kanske kännas lättare. Det är ju ovissheten som känns så tung, tycker jag iaf. Att inte veta NÄR eller ens OM det ska lyckas... Men jag ska hålla tummarna för dig och skicka så mycket positiv energi jag kan Kram
  • asp76

Nej jag var absolut inte säker!! Det kändes som att något var annorlunda i kroppen, men jag har ju aldrig gjort IVF eller tagit hormoner förut så det kunde lika gärna ha varit det!! Och eftersom man under dessa år vi försökt aldrig fått se ett positivt test så lutade jag nog mer åt att det säkert skulle vara negativt denna gång med och att kroppen bara lurades... Så bra att du tycker det känns spännande igen, för det är ju faktiskt riktigt spännande! Åter igen, ett varmt lycka till!

Svar på tråden På vilken ruvardag ska ni testa?