På vilken ruvardag ska ni testa?
Räknas dagen man gör ET som ruvardag 1? Isåfall har vi fått testdag ruvardag 17, om dagen efter ET räknas som första så blir det ju rd 16.
Räknas dagen man gör ET som ruvardag 1? Isåfall har vi fått testdag ruvardag 17, om dagen efter ET räknas som första så blir det ju rd 16.
Man kan ju undra om det har med missfallsstatistiken att göra... Om du börjar blöda innan td så kan det ju vara ett tidigt mf men hamnar inte i statistiken eftersom man inte testat än? Och att de vill att resultatet ska vara så stabilt och säkert som möjligt.
Jag känner igen mig i det du beskriver adopterad! Det är en extremt jobbig känslomässig karusell, och jag har stundtals svårt att fokusera på annat. Mitt jobb kräver att jag är närvarande mentalt och det är svårt nu för tiden kan jag säga... Men det är ändå skönt att jobba för tiden går ju lite fortare. I vårt fall har allt en extra dimension eftersom vi måste använda donerade spermier, så det har ju varit en egen process att landa i det. Det gör ju också att det inte är lika lätt att köpa sig fler försök när de landstingsfinanserade är slut. Och som pricken över i:et idag så plussade min syster efter FET (de har en son sedan tidigare genom IVF). Jag är jätteglad för deras skull men det är ändå blandade känslor, jag är ju så avundsjuk att jag nästan dör, och längtar så otroligt mycket efter att få bli gravid så det gör ont. Och det är jobbigt att det känns jobbigt om du förstår vad jag menar? Jag blir ju inte lyckligare av om dom inte får några fler barn, det hjälper ju inte mig, så jag vill ju vara BARA glad, men kan inte det just nu...
MEN vi får verkligen hoppas hoppas hoppas och tro på oss själva nu, det kommer att lyckas förr eller senare!! Och mensvärk kan absolut vara ett bra tecken, många vittnar ju om det som ett tidigt tecken! Jag har haft ont till och från sedan i helgen (2-3 dagar efter ET), men inte så att det "moler" hela tiden utan mer som kramper och stickningar som kommer och går.
Vi har td 9/10, det känns avlägset än så länge... Tänker varje dag på att tjuvtesta, men min sambo vill absolut inte göra det. Och egentligen vill jag väl vänta också, och leva i hoppet så länge det går, men det är påfrestande att vänta... Men då är det inte så länge kvar tills du ska testa Adopterad! Lycka till!
Usch vad tråkigt Adopterad! Lider verkligen med dig. Det är bara att gråta och gråta tills man känner att man orkar hitta nya krafter inom sig att börja tro och hoppas igen. Jag vet inte hur jag själv kommer tackla det om det blir negativt för oss, det kommer kännas fruktansvärt... Tack för dina lyckönskningar, jag hör av mig när jag vet! Ta hand om dig själv nu, kram!
Testade igår, på rd 14. Orkade inte hålla oss längre... Det blev POSITIVT!!!! Vi är jätteglada och alldeles omtumlade, kommer ta lång tid innan detta sjunkit in...
Hur går det med dig Adopterad? Har du börjat ta nya tag inför nästa försök? Stor kram från mig
Nej jag var absolut inte säker!! Det kändes som att något var annorlunda i kroppen, men jag har ju aldrig gjort IVF eller tagit hormoner förut så det kunde lika gärna ha varit det!! Och eftersom man under dessa år vi försökt aldrig fått se ett positivt test så lutade jag nog mer åt att det säkert skulle vara negativt denna gång med och att kroppen bara lurades... Så bra att du tycker det känns spännande igen, för det är ju faktiskt riktigt spännande! Åter igen, ett varmt lycka till!