Bubbibalubbi skrev 2011-01-16 19:40:10 följande:
Hur har det gått för dig?
Själv känner jag att mitt har kommit tillbaka :/
Jag var på återbesök i onsdags, och alla bakterier var borta vilket innebär att jag är helt frisk. Däremot har slemhinnorna inte blivit helt bra än, så jag skall fortsätta lactal/ovesterin varannan dag i 10 dagar och sedan Ovesterin en månad till. Min gyn påpekade hur viktigt det är att torka sig bakifrån när man går på toa och att tvätta sig fram och bak med babyvåtservetter (icas med Aloe tyckte hon) innan man går och lägger sig så alla bakterier är borta. Den bakterien som orsakar vår infektion är tydligen en tarmbakterie så det är till att vara extremt noggrann. Dessutom är man kännslig tiden efter behandling (och smittas ofta igen) för att slemhinnorna är så känsliga, så det är därför hon ordinerade mig denna lactal/ovesterin behandlingen jag skrev om i tråden.
Jag hoppas på att bli helt bra när jag avslutat denna kur och att jag äntligen blir gravid!
Lycka till till dig med! Och du borde kanske prova samma kur, både Lactal och Ovesterin 1mg/g vaginalkräm finns receptfritt på apoteket.