• boomis

HJÄLP MIG! Pos ägglossningstest på RD 7!!!

Jah tjuvtestade nu med ett ÄT eftersom det va det enda jag har hemma :) Det blev ett streck brevid kontrollstrecket. Jag ska köpa grav test, men har ingen möjlighet förän ikväll.
    Va tror ni?? Kan jag hoppas, eller är det onödigt att tro något??
    Obs: Satte tillbaka embryo i torsdags

• Svar på tråden HJÄLP MIG! Pos ägglossningstest på RD 7!!!
  • asp76

Ägglossningssprutan kan ge falskt positivt åtminstone i ca 10 dagar efter att man tagit den (den innehåller hcg), så det beror ju på när du tog den! Lycka till!

• Vickan I

Ja som asp76 skrev, beror ju på när du tog ägglossningssprutan om du tagit en sådan. Håller tummarna för att det är plus på gång .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • boomis

Det är 10 dagar sen jag tog den...
    Nu har jag grav test hemma, men jag vågar inte testa :/ Kanske bättre att vänta längre då så att det inte blir falskt pos? Kan sprutan göra så att det visar falskt pos även efter 10 dagar?
    Tack för att ni svarar :)

• asp76

Jag vet faktiskt inte om det visar längre men det är nog möjligt. Det säkraste är nog att vänta några dagar till, även om jag förstår att du är spänd! Om du hade ET torsdag förra veckan så hade vi det samma dag, och det går seeegt fram till testdag kan jag säga... 

• boomis

Jaa verkligen!!! Så här sakta går aldrig dagarna annars!!
    Vart har du gjort ditt ET? Känner du någonting än? Lite tidigt kanske, men man går ju och känner efter hela dagarna :)

• Sötisa

Hej, när jag var gravid sist så testade jag positivt på ett ägglossningstest runt dag 7-8 nångång. Vill också säga att jag de sista två ruvningarna testade positivt på dag 6 på gravtest, alltså pregnylen som satt kvar! Minus båda gångerna dagen efter. 

lycka till!

• asp76

Vi gjorde vårt i Örebro. Vart går du? Jag tycker faktiskt att något känns lite annorlunda i kroppen, har haft som mensvärk till och från sedan i lördags och idag har det blivit till ett mer ihållande molande. Brukar inte ha så så många dagar innan mens, så jag hoppas det är ett gott tecken, men har ju aldrig gjort IVF förut så jag vet inte om det är kroppen som bara spelar mig ett spratt för att man hoppas så mycket, eller om det är efterverkningar av äggplocket. Men tids nog får vi svar Hur känns det för dig? När har du testdag?

• boomis

asp76: Vi gjorde vårt i Linköping. Det va våran första IVF också :) Jag har testdag den 7/10 dvs 14 dagar efter ET. Sa dom 14 dagar till er också?
    Gick det bra för er?
    Hos mig fick dom ut 17 ägg varav 8 blev befruktade. Ett tillbaka till mig och 6 st till frysen :) Så det va ju bra, skönt de iaf. Vi är oförklarligt barnlösa, och har försökt i 2 år på allvar. 4 inseminationer ligger också bakom oss utan resultat.
    Jag känner precis som du! Värk i nedre delen av magen, nästan så att det går ner mot underlivet om man säger så...
    Men det är som du säger, mycket kan ju vara hur man reagerar på hela behandlingen.
    Jag är såå sugen på att gå och testa nu, bara för skojs skull :) Visar det neg nu, så kan man ju iaf hoppas att det va för att testet va för tidigt :)

• Vickan I

Håller tummarna för er. Är själv testoman. Plussade svaaagt på gravtest på rd 10. Sedan minus. Kliniken sade att det kunde vara ägglossninssprutan men den tog jag 17 dgr innan. Så länge kan den väl inte hänga kvar iaf. Annars kanske det var ngt som fäste men inget blev. Tar ni progesteron el dyl? De kan tyvärr ge en massa falska gravsymptom som molvärk, ömma bröst etc. Tummar hålls iaf hårt.

• asp76

Ja jag tar progesteron, 3 gånger per dag. Visste att de kan orsaka illamående och ömma bröst, så de symptomen fäster jag ingen vikt vid men visste inte att de även kunde orsaka mensvärken... Hade ju hoppats att åtminstone det är ett positivt tecken.

Min TD är 9/10, 16 dagar efter ET!

• Vickan I

Ja jag har haft molvärk båda mina FET. Dock inga andra symptom el biverkningar kanske man ska säga. Men hade molvärk den gången jag plussade också så kan ju vara precis som det ska :). Tummarna hålls iaf.

• AnHeAx

Hej, behöver lite råd.
    Otålig som jag är så har jag tjuvtestat med ÄL-stickor. Först testade jag RD 6- inget. Men testade i morse, på RD 11, igen och det visade starkt att jag hade ägglossning! Kan det betyda graviditet eller kan det betyda något annat? Någon som har egna erfarenheter eller kunskap om detta.

Svar på tråden HJÄLP MIG! Pos ägglossningstest på RD 7!!!