• asp76

HJÄLP MIG! Pos ägglossningstest på RD 7!!!

Ägglossningssprutan kan ge falskt positivt åtminstone i ca 10 dagar efter att man tagit den (den innehåller hcg), så det beror ju på när du tog den! Lycka till!

• asp76

Jag vet faktiskt inte om det visar längre men det är nog möjligt. Det säkraste är nog att vänta några dagar till, även om jag förstår att du är spänd! Om du hade ET torsdag förra veckan så hade vi det samma dag, och det går seeegt fram till testdag kan jag säga... 

• asp76

Vi gjorde vårt i Örebro. Vart går du? Jag tycker faktiskt att något känns lite annorlunda i kroppen, har haft som mensvärk till och från sedan i lördags och idag har det blivit till ett mer ihållande molande. Brukar inte ha så så många dagar innan mens, så jag hoppas det är ett gott tecken, men har ju aldrig gjort IVF förut så jag vet inte om det är kroppen som bara spelar mig ett spratt för att man hoppas så mycket, eller om det är efterverkningar av äggplocket. Men tids nog får vi svar Hur känns det för dig? När har du testdag?

• asp76

Ja jag tar progesteron, 3 gånger per dag. Visste att de kan orsaka illamående och ömma bröst, så de symptomen fäster jag ingen vikt vid men visste inte att de även kunde orsaka mensvärken... Hade ju hoppats att åtminstone det är ett positivt tecken.

Min TD är 9/10, 16 dagar efter ET!

Svar på tråden HJÄLP MIG! Pos ägglossningstest på RD 7!!!