• Irmeline

Kan det vara något annat än MA, litet foster på VUL?

Hej,
    Enligt min beräkning skulle jag vart på 6+4 idag men enligt min senaste mens (som är oregelbunden med långa cykler) skulle jag varit på 8+6. För att bestämma graviditetslängd gjordes ett VUL.
    Hinnsäcken var 8mm och ev. foster max 1-2mm.
    Läkaren sa att det såg ut som en väldigt tidig graviditet.
    Problemet är bara att jag plussade 29 september. Är det då möjligt att barnet är så litet?
    Jag misstänker MA. Läkaren ville inte säga det rakt ut utan jag fick ett nytt VUL om två veckor.

Hur tidigt kan man plussa? Om jag plussade 29 september, hur långt gången är jag då minst? Fins det minsta hopp att barnet skulle kunna vara så litet?
    Känns hopplöst just nu.. Gråter 

• Svar på tråden Kan det vara något annat än MA, litet foster på VUL?
  • Irmeline

Blir lite positiv av att höra din berättelse, svårt men måste hoppas just nu!

Jag trodde jag hade äl 15 september, plussade jättesvagt den 29 september
    se www.familjeliv.se/Forum-1-289/m54774340.html

Men jag kanske plussade tidigt? Jag skulle kanske kunna vara 6+0 eller 5+6 idag?
    Är det då möjligt att ha ett foster på 1-2mm?

Två veckor lång väntan på nästa VUL...  

• Irmeline
    BettanB skrev 2010-10-19 14:33:12 följande:
    Min Mini var för liten vid varenda mätning i början och jag var helt övertygad om att det skulle gå illa igen, men nu är jag i v.24 och allt ser bra ut. Nu kommer jag inte ihåg exakt storlek, men kommer ihåg att det var tillräckligt för att göra mig ruskigt nervös.
    Tänk på att det är sjukt svårt att mäta i början också.
    Jo, det är sant, problemet är att det inte borde vara så tidigt, jag plussade ju för tre veckor sen..
    Men jag ska försöka hålla lite hopp. 
Svar på tråden Kan det vara något annat än MA, litet foster på VUL?