Inlägg från: Diskutanten |Visa alla inlägg
  • Diskutanten

Vid 40 - är det bättre att lägga ner sökandet efter en partner och förbli singel??

Låt livet ha sin stilla och gilla gång! Förr eller senare händer något - eller inte.
    Det är inte så märkvärdigt detta med livet egentligen.
    Mycket beror på och s.a.s. socialtvingas fram av (just socialt) förvänta(n)de
    skäl och (konstruerade) krav.
    40 är väl ingen panikålder dessutom - det nya 30 som många säger,
    och mitt i livet etc. Som sagt, förr eller senare...

Imorgon är en ny dag med nya livsbegär!!

• Diskutanten

Vad är i all väsentlighet "lägga ner sökandet" i denna kontext?

• Diskutanten

Såpass mycket om Filosofi kan jag: Det är inte "Filosofi" så som det (be-)skrivits och diskursivt utvecklats
    på den här tråden!

• Diskutanten
    vinterblomma skrev 2011-01-30 18:10:55 följande:
    Förvisso, ville inte lägga den i singel kategorin då den är stendöd. (verkar ha ett inlägg ungefär var fjärde månad). Min grundtanke med frågan var egentligen "är det ok att lägga ner sökandet efter en partner?" Varför/varför inte? Sen har tråden gått år lite olika håll men om du tycker att den ska ligga nån annanstans får du gärna komma med förslag.

Kram
    Jag förstår. Det här med Filosofi ... är ju inte alldeles glasklart heller ...
    Noghända är jag för färsk på Familjeliv fortfarande för att uppfatta ämnesindelningar etc.
    Och jag kan hålla med dig: Saken du vill »prata om» kan, eller kunde, kanske bära bättre frukt här (?) ...

Själv är jag vad Ämnet anbelangar "vid 40" och har egentligen det så kallade "sökandet efter en partner nedlagt" sedan jag vet inte hur många år ... och funderar inte heller, för övrigt, i termer av att "förbli singel" eller inte. Livet är som det är ... cyniskt och krasst nog. That's It!
    Klockan går förvisso ... Men 'singel' är man ju ändå inte - något annat finns trots allt (ändå) hela tiden närvarande. Såtillvida detta något annat är någon annan "partner, person etc.", är väl en Filosofisk fråga ...

Svar på tråden Vid 40 - är det bättre att lägga ner sökandet efter en partner och förbli singel??