• Livaro

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Heej allihopa!!!

Tänkte starta en ny tråd för hermodsstudenter!!

Jag har kommit i underfund med att det är svårt att läsa distans när det gäller självdiciplinen! Att bolla tankar och hjälpa varandra (ärligt!) kan faktiskt vara till fördel speciellt vi som har mycket annat med familjeliv, hehe!

Själv tänker jag söka till Läkarlinjen men har varit fruktansvärt sjuk (vet ej om ja e frisk helt ännu ) Men det är bara att se positivt på det hela!
    Så jag bor i Västerås och pluggar Kemi A, Engelska A, Matematik A. Jag kan svara på frågor som rör dessa ämnen och även Biologi A och Etik och Livsfrågor Skrattande Så hojta på!!

Om du läser liknande ämnen eller vill också söka samma kurser så kan ni få min msn adress då kontakten blir effektivare!

Nu vill jag veta hur ett Muntligt förhör på Kemi A och Ma A går till? Är det så att man blir förhörd på tidigare uppdrag eller kan läraren ställa frågor som han/hon hittat på fast som rör ämnet?

Hjärta peace!

• Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods
  • Livaro
    hudosil skrev 2011-12-29 18:43:30 följande:
    någon som kan rekomendera vilken kurs jag ska läsa
    saknar ytterligare 100 p

geografi a eller historia b ??
    tycker att alla A kurser generellt är lättare men Historia B verkar mer intressant liksom° Hur gick det med muntan?
  • hudosil
    Livaro skrev 2012-01-02 02:23:46 följande:
    tycker att alla A kurser generellt är lättare men Historia B verkar mer intressant liksom° Hur gick det med muntan?
    Funderar på att läsa geografi a, tror de liknar naturkunskapen och den gick ganska bra för mig.

Fick ett vg på muntan i svenska. Men det var mkt o kunna som jag trodde innan. Men ett vg är jag nöjd med =)
  • Jille

Hej jag undrar vad hermods är för något, jag har aldrig hört talas om det förut

• bäver
    Jille skrev 2012-01-02 13:25:05 följande:
    Hej jag undrar vad hermods är för något, jag har aldrig hört talas om det förut
    är ett distansgymnasium :) du kan köpa gymnasiekurser alt läsa upp kurser du inte läst tidigare via din komun :) www.hermods.se
  • Jille
    bäver skrev 2012-01-03 12:55:15 följande:
    är ett distansgymnasium :) du kan köpa gymnasiekurser alt läsa upp kurser du inte läst tidigare via din komun :) www.hermods.se
    aha som komvux fast man får betala nu?
  • bäver
    Jille skrev 2012-01-03 13:05:07 följande:
    aha som komvux fast man får betala nu?
    ja:) du kan betala för kurser du redan har betyg i men du kan även få läsa kurser gratis om du inte läst de förr:) men exakt som distans komvux:)
  • Jille
    bäver skrev 2012-01-03 13:12:57 följande:
    ja:) du kan betala för kurser du redan har betyg i men du kan även få läsa kurser gratis om du inte läst de förr:) men exakt som distans komvux:)
    jaha, spelar det någon roll ifall man redan har studerat ett par kurser på universitet? Är det ändå gratis med nya distans kurser? Vore ju bra om man kunde läsa språk :)
  • bäver
    Jille skrev 2012-01-03 13:42:02 följande:
    jaha, spelar det någon roll ifall man redan har studerat ett par kurser på universitet? Är det ändå gratis med nya distans kurser? Vore ju bra om man kunde läsa språk :)
    ska inte spela någon roll:) har några högskolepoäng men det har aldrig ens blivit nämnt
  • Jille
    bäver skrev 2012-01-03 14:43:50 följande:
    ska inte spela någon roll:) har några högskolepoäng men det har aldrig ens blivit nämnt
    låter kanon :)
  • hudosil

Snälla hjälp mig har fått hjärnsläpp!

Vilken betydelse har olika fysiska och psykiska arbetsmiljöfaktorer för din hälsa?

Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods